Jarkko Karille Suomen Tiedeseuran palkinto

30.04.2021

Suomen Tiedeseura on myöntänyt vuoden 2021 tiedepalkinnot ja apurahat. Turun yliopiston matematiikan professori Jarkko Karille myönnettiin ansioituneen tutkijan palkinto.

Jarkko Kari

Suomen Tiedeseura on myöntänyt tänä vuonna 20 000 euron suuruisen ansioituneen tutkijan palkinnon professori Jarkko Karille. Palkinto annettiin tunnustuksena hänen pitkästä ja menestyksekkäästä tutkimuksestaan liittyen tietojenkäsittelyyn ja automaattien teoriaan, erityisesti soluautomaatteihin.

Jarkko Kari on palkittu tutkija, joka on työskennellyt Turun yliopiston matematiikan professorina vuodesta 2000 alkaen. Vuonna 2006 hänelle myönnettiin Suomalaisen Tiedeakatemian Väisälän palkinto.

Suomen Tiedeseura on vuonna 1838 perustettu kaikkien tieteenalojen tiedeakatemia, jonka tavoitteena on edistää tieteellistä keskustelua ja julkaista erityisesti luonnontieteellistä ja humanistista kirjallisuutta.

Luotu 30.04.2021 | Muokattu 30.04.2021