Juha Laurilalle Roland Calori -palkinto

29.10.2013

Johtamisen ja organisoinnin professori Juha Laurila on saanut yhdessä apulaisprofessori Nina Granqvistin (Hanken Svenska handelshögskolan) kanssa Roland Calori -palkinnon.

Palkinnon myöntävät kahden vuoden välein Organization Studies, Grande Ecole de Management et de Commerce (EM) Lyon ja the European Group for Organization Studies (EGOS). Palkinto jaetaan joka toinen vuosi yhdelle kahden vuoden aikana Organization Studies -lehdessä julkaistuista noin 100 artikkelista.

Organization Studies kuuluu Financial Times Top 45 Journals -listaan, jota käytetään maailmanlaajuisesti kauppakorkeakoulujen tutkimuksen laadun arvioinnissa.

Artikkeli on laadullinen tutkimus ja se käsittelee nanotekologiakentän syntyä uutena esiin nousevana tieteenalana USA:ssa 1980-luvulta eteenpäin. Valinnassa kiitetään artikkelin metodologista laatua ja teoreettista innovatiivisuutta. Palkinto luovutettiin tekijöille EGOSin vuotuisessa konferenssissa Montrealissa heinäkuussa 2013.

Julkaisutiedot:
Nina Granqvist & Juha Laurila
Rage against Self-replicating Machines: Framing Science and Fiction in the US Nanotechnology Field
Organization Studies, February 2011, 32 (2), pp. 253–280

Luotu 29.10.2013 | Muokattu 08.07.2021