K. H. Renlundin säätiö lahjoittaa 50 000 euroa Turun yliopistolle

12.04.2017

Säätiö lahjoittaa yhteensä 250 000 euroa viidelle yliopistolle, joissa on geotieteiden alan tutkimusta ja opetusta.

​K. H. Renlundin säätiö lahjoittaa tänä vuonna tavallisen apurahatoimintansa lisäksi yhteensä 250 000 euroa Turun yliopistolle, Åbo Akademille, Helsingin yliopistolle, Oulun yliopistolle ja Aalto yliopistolle.

– Uusi Geotalo ja sen varustelu ovat esimerkkejä siitä, miten Turun yliopisto ja Åbo Akademi ovat yhdessä kehittäneet geologian opetusta ja tutkimusta Turussa. Säätiön lahjoitus tukee geotieteiden edistämistä alueellamme, sanoo tutkimuksesta vastaava vararehtori Kalle-Antti Suominen.

Yliopistoille osoitettujen lahjoitusten lisäksi säätiö myöntää 872 500 euroa apurahoina ja stipendeinä geologian alan tutkimustoimintaan yksityishenkilöille ja organisaatioille.

K.H. Renlundin säätiö on vuodesta 1915 lähtien tukenut malminetsintää ja siihen liittyvää geologista tutkimusta Suomessa.

Aiheeseen liittyen

>> Säätiöiltä apurahoja Turun yliopiston tutkimukseen