Kauppakorkeakoulun ja NYU Stern Business Schoolin Think Tankissa ideoitiin lisää luovuutta Suomeen

13.06.2016

Turun kauppakorkeakoulu ja New York Universityn Stern School of Business järjestivät torstaina 9.6. kansainvälisen Unleashing the Creative Talent in Finland -kutsutapahtuman Helsingissä. Tapahtuma kokosi yhteen kansainvälisen joukon eri alojen toimijoita ideoimaan tapoja, joilla nostaa esiin Suomen ja suomalaisten nykyisiä vahvuuksia ja kehittämään yhdessä uusia.

​Tilaisuuden pääpuhujana kuultiin NYU:n emerituspresidentti John Sextonia.

​Tapahtumaan osallistui liike-elämän, julkisen sektorin sekä yliopistojen vaikuttajia ja asiantuntijoita inspiroivien puheenvuorojen ympärille kehittämään yhdessä luovaa ja ennakkoluulotonta toimintaa edistäviä ratkaisuja.

Tilaisuuden avauspuheenvuorot pitivät Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen ja Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund. Keynote-puheenvuoron piti NYU:n presidentti emeritus John Sexton, jonka ennakkoluulottomat ja rohkeat globaalit visiot ovat kohdentuneet niin NYU:n monitahoisiin kansainvälisiin kehittämishankkeisiin kuin maailman humanitaarisiin ja erityisesti koulutuksellisiin kysymyksiin.  Lisäksi kuultiin muun muassa vastikään Unesco-professoriksi nimitetyn Turun yliopiston tulevaisuudentutkimuksen professori Markku Wileniuksen keynote-puheenvuoro.

Tapahtuman taustalla on Turun kauppakorkeakoulun ja Stern School of Businessin vuodesta 2009 saakka jatkunut yhteistyö, jota nyt järjestetty tapahtuma syvensi ja laajensi entisestään. Suunnittelua ja toteuttamista ovat ohjanneet professori Susan Stehlik (NYU Stern School of Business) ja KTT Kirsi Lainema (Turun kauppakorkeakoulu).

Tilaisuuden työryhmätyöskentelyä fasilitoivat NYU:n ja Turun yliopiston asiantuntijat.

Katso video:

>> Unleashing Creative Talent: THINKTANK IN FINLAND