Kauppakorkeakoulun kirjaston uusi K-Lounge – muista myös muut kirjaston opiskelutilat

17.10.2019

Kauppakorkeakoulun kirjaston 24/7-opiskelutila uudistui syksyllä avaraksi ja valoisaksi K-Loungeksi. Tila on sisustettu yhteistyönä K-ryhmän kanssa ja se tarjoaa erilaisia mahdollisuuksia työskentelyyn: erikokoisia pöytäryhmiä, sohvan ja keinutuoleja sekä seisomapöytiä. Tila on myös edelleen opiskelijoiden käytettävissä kellon ympäri.

27/4-opiskelutiloja löytyy eri puolelta kampusta

Kellon ympäri käytettäviä opiskelutiloja on Calonian, Educariumin, Kauppakorkeakoulun ja Quantumin kirjastojen yhteydessä.

24/7-tilat ovat kirjaston aukioloaikoina käytössä kaikille asiakkaille ja muina aikoina vain Turun yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle. Jos haluat käyttää 24/7-tiloja kirjaston ollessa suljettuna, tarvitset kulkulupalätkän tai sirullisen opiskelijakortin. Opiskelijan kulkuoikeus aktivoituu, kun hän ilmoittautuu läsnäolevaksi.

Teutori-rakennuksen uudella puolella löytyy opiskelutiloja, jotka ovat Turun yliopiston opiskelijoiden käytettävissä myös yksikön aukioloaikojen ulkopuolella. Tilat eivät ole kirjastossa, vaan niihin kuljetaan Teutorin uuden puolen mustasta ulko-ovesta.

Raumalla opettajankoulutuslaitoksen kirjastossa yksikön henkilökunta ja opiskelijat pääsevät kirjaston tiloihin erikseen hankitulla kulkukortilla asiakaspalvelun ollessa suljettu: ma-pe klo 8-10 ja ma-to klo 16-21.

Varattavia opiskelutiloja ryhmätöihin ja kokoontumisiin

Varattavia opiskelutiloja on Calonian, Educariumin ja Teutorin kirjastoissa sekä Feeniks-kirjastossa. Huoneiden varaaminen tapahtuu utu-sähköpostin kalenterin kautta ja ohjeet huoneiden varaamiseen löydät kirjaston verkkosivuilta. Jotta opiskelutilat olisivat mahdollisimman monien käytettävissä, on niiden enimmäisvarausaika rajoitettu kahteen tuntiin päivässä asiakasta kohti.

Opiskelutilojen käyttö ja tilojen värikoodit

Opiskelujen käynnistyttyä kirjastossa ja koko yliopistolla on paljon väkeä liikkeellä ja erilaisista opiskelutiloilla kova kysyntä. Muistathan, että kirjaston tilat on värikoodattu eri hiljaisuusasteita vaativaan työskentelyyn:

• Vihreissä tiloissa on sallittu keskustelu sekä läppärin ja puhelimen käyttö
  • Keltaisissa tiloissa on sallittu hillitty keskustelu ja läppärin käyttö, mutta ei puhelimen käyttö
  • Oransseissa tiloissa ei ole sallittua keskustella tai käyttää puhelinta, mutta läppärin käyttö on sallittua.
  • Punaiset tilat on tarkoitettu täysin hiljaiseen työskentelyyn eikä niissä käytetä puhelimia tai läppäreitä.

Otathan huomioon muut lukijat ja työskentelijät:  Pidä kiinni tekemistäsi varauksista äläkä pidä huoneita varattuna tyhjillään. Sama koskee myös lukupaikkoja - jos poistut paikalta yli 15 minuutiksi, vapautuu paikka muiden käyttöön.

Kirjastossa otetaan turvallisuus huomioon, mutta jokainen on vastuussa omista läppäreistään, laukuistaan ja muusta omaisuudestaan.

Kirjaston tilat
Kirjaston tilojen ja laitteiden varausohje

Luotu 17.10.2019 | Muokattu 18.10.2019