Kesäkoulu ruotii hampaan väristen hoitomateriaalien kliinistä käyttöä

27.08.2014

Hammaslääketieteessä käytettäviin biomateriaaleihin keskittyvä kansainvälinen kesäkoulu kokoontuu parhaillaan Seilissä. Seminaarin aikana perehdytään erityisesti materiaalitieteellisiin kysymyksiin, jotka liittyvän hampaan väristen hammashoitomateriaalien kliiniseen käyttöön.

​Materiaalitieteellisiin kysymyksiin kuuluu esimerkiksi tutkimus siitä, millainen on hammaslääkäreiden käyttämien valokovetuslaitteiden todellinen kyky kovettaa hammaspaikkamuoveja.

Kesäkouluun osallistuu 25 tutkijakoulutettavaa eri puolilta maailmaa. Opettajina ovat Manchesterin yliopiston professori David Watts, halifaxilaisen Dalhousien yliopiston professori Richard Price sekä Regensburgin yliopiston professori Martin Rosentritt. Isäntinä ovat Turun yliopiston professorit Pekka Vallittu ja Arzu Tezvergil-Mutluay hammaslääketieteen laitokselta.

Kesäkoulun järjestävät BioCity Turun biomateriaalitutkimusohjelma ja FINDOS-tohtoriohjelma. Edellinen Dental bioaterials - dental resin composites, polymerization and related properties -kesäkoulu pidettiin vuonna 2011.

EH
Luotu 27.08.2014 | Muokattu 27.08.2014