Khalil Shahramian kilpailee 3MT:n voitosta

20.04.2018

Turun yliopiston hammaslääketieteen tohtorikoulutettava Khalil Shahramian nousi eurooppalaisten yliopistojen Three Minute Thesis -kilpailun finaaliin. Shahramia ja kolme muuta tohtorikoulutettavaa kilpailevat Coimbra Group 3MT Competition -voitosta kesäkuun 1. päivä.n

Turun osakilpailussa Shahramian voitti sekä tuomariston että yleisön äänet.

​Khalil Shahramian tunnustaa uutisen synnyttäneen puhtaan ilon tunteen, mutta voitonnälkää se ei sammuttanut.

–  Parhaimmalta tuntuu, kun voitamme koko kilpailun. Ja kun sanon, että me, korostan, että tässä ei ole kyse vain minusta. Meillä on ollut upea tiimi rakentamassa tätä esitystä: Turun yliopisto, hammaslääketieteen laitos, dekaani, professorit, koko tukijoukko. Ja erityisesti paras ystäväni Tarek Omran, joka voitti viime vuonna Turun yliopiston Three Minute Thesis -kilpailun. Olen saanut häneltä paljon vinkkejä ja ohjeita, Shahramian kertoo.

Three minute thesis on australialaisen Queenslandin yliopiston kehittämä akateeminen kilpailu. Kilpailussa tohtorikoulutettava kertoo kolmessa minuutissa tutkimuksensa ytimen apunaan vain yksi power point -dia.

Shahramian esitteli Turun yliopistossa kehitettävää uudenlaista tapaa kiinnittää puutuvan hampaan paikalle uusi hammas.

Kansallisten kilpailujen voittajat kilpailivat esityksestä tallennetuilla videoillaan Coimbra Groupin finaaliin pääsystä. Kunkin osallistuneen yliopiston edustajat äänestivät 21:stä kansallisesta voittajasta neljä Coimbra Groupin finaaliin.

Shahramianin rinnalla finaalissa kilpailevat Jason Mario Dydynski Tarton yliopistosta, Nicola Seitz Würzburgin yliopistosta ja Konstantina Theofanoupoulou Barcelonan yliopistosta.

Olemme ystäväni Tarek Omranin kanssa katsoneet videon läpi tarkasti ja löytäneet muutamia kohtia, joita voin vielä parantaa, Shahramian kertoo.

Finaali käydään 1.6. Espanjan Salamancassa.

>> Katso Khalil Shahramianin 3MT-esitys

Teksti: Erja Hyytiäinen