KiVa-koulu synnytti keskusteluvyöryn Reddit-sivustolla

18.02.2016

KiVa-koulusta kertova artikkeli on noussut internetin etusivustoksi kutsutun, suostuimpia keskustelunaiheita kokoavlle Reddit-sivustolle. Pohjana on amerikkalaisella Science Daily -tiedesivustolla julkaistu artikkeli Kalifornian yliopiston UCLAn julkaisemasta tutkimuksesta, jossa selvitettiin KiVa-koulusysteemin toimivuutta.

​UCLA:ssa tehdyn tutkimuksen johtajana toimi yliopiston psykologian professori Jaana Juvonen.

Tutkimukseen osallistui yli 7 000 koululaista 77 suomalaisesta peruskoulusta ja sen mukaan KiVa-koulu paransi kuudesluokkalaisten mielenterveyttä, paransi itsetuntoa ja vähensi masennusta.

Redditiin perustettiin aihetta käsittelevä ketju, jossa parin ensimmäisen päivänä aikana toista tuhatta kirjoittajaa pohti KiVa-koulun toimivuutta sekä kertoi omista kokemuksistaan.

>> Reddit-sivustolle
>> Science Dailyn artikkeliin