Kolme uutta akatemiahanketta Turun yliopistoon

06.06.2016

Suomen Akatemian kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen toimikunta on myöntänyt uusien akatemiahankkeiden rahoituksen. Hankkeista kaksi sijoittuu Turun yliopiston oikeustieteelliseen tiedekuntaan ja yksi kauppakorkeakouluun.

​Oikeustieteellisen tiedekunnan akatemiahankkeita johtavat professorit Tuomas Mylly ja Veli-Pekka Viljanen. Turun kauppakorkeakoulun hanketta johtaa professori Ulla Hytti.

Tuomas Myllyn akatemiahankkeessa ”Immateriaalioikeuden valtiosääntöiset aidat” tutkitaan globaalisti immateriaalioikeuksien saamaa konstitutionaalista suojaa.

Veli-Pekka Viljasen akatemiahankkeen aiheena on ”Perustuslakikäsitys muutoksessa. Valtiosäännön muutos Suomessa 1990–2020.”

Ulla Hytin akatemiahanke on nimeltään ”Akateeminen yrittäjyys sosiaalisena prosessina: Muutos, moninaisuus ja kestävyys”.

Nyt myönnettyjen hankkeiden rahoituskausi on 1.9.2016–31.8.2020

>> Suomen Akatemian kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen toimikunnan akatemiahankepäätökset 3.6.

JM

Luotu 06.06.2016 | Muokattu 06.06.2016