Korkeakoulukumppanin opiskelijaprojektit pyörivät myös etätyöaikana – tutustu yhteistyöhön!

21.12.2020

Kuuden turkulaisen korkeakoulun yhteinen Korkeakoulukumppani toteuttaa ketterästi opiskelijoiden ja yritysten yhteisiä projekteja. Kuudesta korkeakoulusta löytyy tekijöitä kaikille toimialoille ja kaikkiin tarpeisiin.

Korkeakoulukumppani yhdistää varsinaissuomalaiset yrityksen ja Turun korkeakoulujen opiskelijat alasta riippumatta. Korkeakoulukumppani on yrityksille ja yhteisöille yhteinen väylä alueen korkeakoulujen palveluihin. Turun korkeakouluissa opiskelee 40 000 opiskelijaa monilla eri aloilla, joilla on pääsy uusimpaan tutkittuun tietoon.

Turun yliopistossa Korkeakoulukumppani-toimintaa vetävä lehtori Antti Tuomisto kertoo, että poikkeuksellinen koronapandemian leimaama vuosi ei ole vähentänyt opiskelijoiden ja yritysten Korkeakoulukumppanin kautta toteutettuja yhteisprojekteja.

– Yritykset ovat ottaneet yhteyttä keväästä saakka, ja olemme saaneet asioita tehtyä olosuhteista huolimatta. Tänä vuonna yrityksissä on ollut poikkeuksellisen paljon startuppeja ja yrittäjiä. Meille on ollut tärkeää saada olla mukana tukemassa näitä toimijoita, Tuomisto sanoo.

Korkeakoulukumppanin toimeksianto räätälöidään yrityksen tarpeiden mukaan. Kuluneena vuonna on toteutettu muun muassa seuraavia projekteja:

• LoRa-verkon kehittäminen, Actmea Oy ja Turun ammattikorkeakoulun opiskelijat. Opiskelijoille tarjoutui erinomainen tilaisuus osallistua innovaation kehittämiseen sen alkumetreiltä saakka.
  • Naurututkimus, Loistotähti Oy ja Turun yliopiston kulttuurien tutkimuksen ja tietojärjestelmätieteen opiskelijat. Opiskelijat kartoittivat laaja-alaisesti naurun tutkimusta tuottaen asiakkaalle uutta tietoa ja uusia ideoita myös kumppanin projektille.
  • Kassavirta-analyysi mentoroituna, Rocket-Office Oy, Turun yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen ja rahoituksen opiskelijat.
  • Vaatimusmäärittelyä ja liikeidean pilotointi, Supply Generator Oy ja Turun yliopiston tietojärjestelmätieteen ja tietojenkäsittelyn opiskelijat.

– Yhteistyö opiskelijoiden kanssa on yritykselle monien mahdollisuuksien paikka. Kannattaa ottaa yhteyttä ja avata keskustelu, Tuomisto kannustaa.

Luotu 21.12.2020 | Muokattu 21.12.2020