Asiasana: Yritysyhteistyö

Tämä sivu kokoaa asiasanaan liittyviä sisältöjä.

Juha Laine ja Timo Veromaa Turun yliopiston työelämäprofessoreiksi

19.04.2021

Dosentti Juha Laine on nimitetty Turun yliopiston lääketaloustieteen työelämäprofessoriksi ja LT, eMBA Timo Veromaa lääkekehityksen työelämäprofessoriksi. Nimityksillä vahvistetaan Turun yliopiston ja Åbo Akademin yhteisen, Suomen Akatemian rahoittaman InFLAMES-lippulaivahankkeen toimintaa. Molemmat työelämäprofessorit on kutsuttu osa-aikaiseen tehtävään InFLAMES-lippulaivan rahoituskauden ajaksi.

PARAS-hanke ryhtyy kehittämään pelillistä ratkaisua terveyden ja oppimisen edistämiseen – apuna alustatalouden periaatteet 

04.03.2021

Turun yliopiston ja Jyväskylän yliopiston yhteinen PARAS-hanke sai Business Finlandilta Co-Creation-rahoituksen. Sen turvin ryhdytään kehittämään pelillisyyteen ja älyteknologiaan perustuvaa ratkaisua, jota voidaan hyödyntää terveyden, oppimisen ja sosiaalisen sisällön tarjoamiseen alustatalouden periaatteiden mukaisesti.

Uudessa hankkeessa selvitetään Varsinais-Suomen ruokaketjun kehitystarpeita

25.01.2021

Ruokaketjun toimintaympäristö on jatkuvassa muutoksessa. Markkinoiden kasvava kuluttajavetoisuus, uusien teknologioiden vyöry alalle sekä ilmastonmuutos ja pandemia ovat esimerkkejä tällaisista muutoksista. Vuoden 2021 alussa käynnistynyt hanke Tulevaisuuden Kehitystarpeet Varsinaissuomalaisessa ruokaketjussa (TuKeVa) etsii aktiivisesti yritysten kasvun pullonkauloja ja kehittää yhteystyössä alan yritysten kanssa ratkaisuja niihin.

Poikkeustilassa

Maailmanlaajuinen koronaviruspandemia on asettanut lukemattomia haasteita paitsi päättäjille ja terveysviranomaisille, myös yrityksille. Kauppakorkeakoulussa tehdään tutkimuksen lisäksi jatkuvaa seurantaa ja analyysia kriisin vaikutuksista talouteen ja yritysmaailmaan. Osa tutkijoista kerryttää ymmärrystämme kriisistä haastattelemalla yritysten johtajia ja elää poikkeustilassa yritysten kanssa.

Kauppakorkeakoulu järjestää Suomen ensimmäisen yliopistotasoisen verkkokauppakurssin

02.12.2020

Turun yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin aineen 7.–11.12.2020 järjestämän kurssin tavoitteena on vastata verkkokaupan kasvun aiheuttamaan osaajapulaan, joka vaikuttaa kotimaisten toimijoiden kilpailukykyyn. Opintojakso toteutetaan yhteistyössä Business Finlandin Experience Commerce -ohjelman ja lukuisten yritysyhteistyökumppaneiden kanssa.