Kulttuurien tutkimuksen oppiaineiden alumnitoiminta käynnistyi afterwork-tilaisuudella

14.12.2022

Humanistisen tiedekunnan etnologian, folkloristiikan ja uskontotieteen oppiaineissa järjestettiin ensimmäinen virallinen alumnitapahtuma, Alumniafterwork. Torstaina 27.10. Ravintola Koulussa järjestetyn tapahtuman tavoitteena oli vahvistaa verkostoja ja kehittää alumnitoimintaa.

Turun yliopiston kulttuurien tutkimuksen laitoksen alumnitoiminnan aktivoituminen sai sysäyksen kahdelta opintojensa loppuvaiheessa olevalta opiskelijalta, jotka toivoivat aktiivista alumnitoimintaa opintojen päätyttyä. Opiskelijat ottivat yhteyttä oppiaineidensa henkilökuntaan ja laitokselta lähdettiin mielenkiinnolla mukaan. Turun yliopiston alumnisuhteet tukivat tapahtuman ideoinnissa ja viestinnässä.

Alumniaftereiden tarkoitus oli tuoda rennon tilaisuuden merkeissä alumneja, opiskelijoita ja oppiaineiden henkilökuntaa yhteen ja vahvistaa verkostoja. Samalla kuulosteltiin toiveita tulevalle alumnitoiminnalle. Ravintola Koulussa järjestetyssä tilaisuudessa oli yhteensä yli 40 osallistujaa, joista suurin osa oli alumneja. Illan aikana alumnit Annastiina Papinaho (uskontotiede) ja Karoliina Haapalehto (etnologia) kertoivat urapoluistaan ja Pyhiinvaellus Suomi- projektista, jossa molemmat parhaillaan työskentelevät.

Tapahtuma oli onnistunut ja jatkoa alumnitapahtumille toivottiin. Suunnitelmissa on esimerkiksi työelämäpainotteista alumnitoimintaa, joka vahvistaa opiskelijoiden työelämäyhteyksiä- ja taitoja.  Vastaavia rentoja verkostoitumiseen ja yhdessäoloon painottuvia tilaisuuksia toivottiin osallistujien puolesta myös jatkossa.

Lisätietoja

Mikäli olet kiinnostunut kulttuurien tutkimuksen alumnitoiminnasta voit olla yhteydessä seuraaviin henkilöihin.

Saara Vuorinen, uskontotiede (saarvuor@gmail.com)

Pinja Luoma, uskontotiede (pijolu@utu.fi)

Jere Kyyrö, kulttuurien tutkimus (jjkyyr@utu.fi)

Alumnitoiminta Turun yliopistossa

Alumnitoiminnalla on Turun yliopistolle tärkeä merkitys ja tavoitteena on säilyttää alumnit osana yliopistoyhteisöä. Turun yliopiston alumneja ovat kaikki Turun yliopistossa tutkinnon suorittaneet, opiskelleet ja työskennelleet. Yliopisto haluaa tarjota alumneilleen esimerkiksi verkostoitumisen paikkoja, mahdollisuuden tukea opiskelijoita, erikoistumis- ja täydennyskoulutusta, ajankohtaista tietoa yliopiston tutkimuksesta ja toiminnasta sekä nostalgisen yhteyden vanhaan opiskelupaikkaan.

Luotu 14.12.2022 | Muokattu 14.12.2022