Kuuntele uusi podcast: Miksi koulun kehittäminen on niin vaikeaa?

12.06.2019

OpenDigi-hankkeen kaksiosaisessa podcastissa kysytään miksi koulun kehittäminen on niin vaikeaa, mikä on koulun tarkoitus ja tarkoittaako kehittäminen aina parannusta aikaisempaan. Kysymyksiä pohtivat oppimisen ja kasvatussosiologian näkökulmista professorit Hannu Simola ja Erno Lehtinen.

OpenDigi-hankkeen podcastit on julkaistu Turun yliopiston Soundcloud-kanavalla.

Miksi koulun kehittäminen on niin vaikeaa?

Osa 1: Mikä on koulun tarkoitus?

Onko yksilökeskeisyyden jälkeen yhteisöllisyys palaamassa koulumaailmaan? Koulu ei voi olla seuraamatta maailman muutosta, mutta pitääkö sen olla kehityksen kärjessä? Professori Erno Lehtinen tarkastelee koulun kehittämistä oppimisen ja professori Hannu Simola kasvatussosiologian näkökulmasta. Juontajana toimii OpenDigin hankekoordinaattori Arto Kortelainen.

Osa2: Kehittämistyö ei aina tuo parannusta aiempaan

Mitä koulun erityispiirteitä koulutusta kehittävien tahojen tulisi huomioida, jotta koulutuksemme laatu pysyy korkeana tulevaisuudessakin? Professori Hannu Simola ja professori Erno Lehtinen jatkavat keskustelua koulun kehittämisen haasteista ja saamme myös kuulla miten opettajankoulutuksessa huomioidaan myös työssä olevia opettajia. Juontajana toimii OpenDigin hankekoordinaattori Arto Kortelainen.

Tutustu OpenDigiin ja tule mukaan

OpenDigi -yhteisö on suomalaisen opettajankoulutuksen ja perusopetuksen kohtaamispaikka. Tule mukaan vuoropuheluun!

Luotu 12.06.2019 | Muokattu 12.06.2019