Liedon Säästöpankki lahjoittaa 100 000 euroa Turun yliopiston tekniikan koulutusalalle

10.12.2020

Liedon Säästöpankki lahjoittaa ennätykselliset 125 000 euroa paikallisille toimijoille ja alueen elinvoimaisuuden tukemiselle. Lahjoitusten taustalla on Säästöpankkien jokavuotinen Hyviä tekoja -vastuullisuuskampanja ja Liedon Säästöpankin oma 125-juhlavuosi.

Vuosittain toteutettavalla Hyviä tekoja -vastuullisuuskampanjalla Säästöpankit haluavat tukea paikallisten asukkaiden ja yhteisöjen hyvinvointia. Hyviä tekoja -kampanjassa kunkin Säästöpankin paikallisilla asukkailla on kaikkein merkittävin rooli, sillä heidän ääntensä joukosta pankit valitsevat lahjoituskohteensa.

Liedon Säästöpankki on päättänyt lahjoittaa 100 000 euroa Turun yliopiston tekniikan koulutusalalle.

- Tällä lahjoituksella on kauaskantoinen vaikutus. Sillä tuetaan laajenevaa diplomi-insinöörikoulutusta, Turun seudun elinvoimaisuutta, myönteistä kehitystä ja tulevaisuuden tutkimustyötä. Elinvoimainen Turun seutu hyödyttää sekä yksityisiä että yrityksiä luoden tulovirtoja ja työpaikkoja. Toivomme lisäksi, että tällä lahjoituksella panostetaan erityisesti kiertotalouden ja kestävän kehityksen tutkimukseen ja opetukseen. Me uskomme, että siinä voittavat lopulta kaikki, toteaa Liedon Säästöpankin toimitusjohtaja Jussi Hakala.

- Ilman erilaisten kumppanien tukea emme olisi onnistuneet näin nopeasti uuden, laadukkaan tiedekunnan rakentamisessa. Tekniikan osaamisen vahvistaminen on myös eduksi kestävälle kehitykselle, ja Turun yliopiston monialaisuus on tässä erityinen etu ja tuo siihen laajaa vaikuttavuutta. Kiitämme lämpimästi tästä lahjoituksesta, yliopiston rehtori Jukka Kola kertoo.

- Turun yliopisto on osa yhteiskuntaa ja haluaa toimia aktiivisessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiensä ja kumppaniensa kanssa. Arvostamme suuresti sitä, että Liedon Säästöpankki haluaa tukea yliopistoa työssä Turun seudun sekä koko ihmiskunnan hyväksi. Tekniikan laajennus on yliopistollemme strateginen päätös, jonka pitkän aikavälin vaikutukset ovat merkittävät koko Lounais-Suomelle, täydentää vararehtori Mika Hannula.

Teknillinen tiedekunta aloittaa toimintansa vuoden 2021 alussa.

Luotu 10.12.2020 | Muokattu 17.02.2021