Liikesivistysrahasto myönsi apurahoja Turun yliopiston tutkijoille

16.11.2018

Liikesivistysrahasto jakoi yli kolme miljoonaa euroa suomalaiseen kauppatieteelliseen tutkimukseen ja koulutukseen.

​Liikesivistysrahaston hallitus päätti 14.11. vuoden 2018 apurahoista. Useat Turun yliopiston tutkijat saivat rahastolta apurahan.

Kierroksella jaettiin apurahoina 3,31 miljoonaa euroa. Summa on 30,7 prosenttia haetuista apurahoista. Apurahan sai yhteensä 354 hanketta.

Painoalueista kierroksen suurimman painoarvon saivat digitaalisuus liiketoiminnan edistäjänä, toimialojen ja organisaatioiden uudistaminen sekä yrittäjyys. Liikesivistysrahasto tukee erityisesti väitöskirja- ja post doc -tutkimusta.

Rahaston tuki tutkimukseen ja koulutukseen on ollut viime vuosina poikkeuksellisen runsasta. Rahasto lahjoitti kymmenelle suomalaiselle yliopistolle vuosien 2016-2017 aikana kauppatieteisiin yhteensä viisi miljoonaa euroa.

>> Kaikki myönnetyt apurahat

TK