Maskisuosituksen soveltaminen Turun yliopistossa

02.10.2020

Vallitsevan koronaepidemian vuoksi maskisuositus on voimassa Turun yliopiston kaikilla kampuksilla ja kaikissa toimipisteissä.

Uutista päivitetty 8.3.2021, lisätty tieto rehtorin päätöksestä.

Tätä uutista ei enää päivitetä. Tarkista ajan tasalla oleva maskisuositus sivulta Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa.

Rehtorin 5.3.2021 tekemän päätöksen (intranetissä, vaatii kirjautumisen) mukaisesti yliopiston tiloissa on noudatettava yliopiston koronaohjeissa kuvattuja suojatoimia, mukaan lukien kasvosuojuksia koskevat ohjeet, myös silloin, kun tiloissa työskennellään itsenäisesti ja omaehtoisesti.

Yhteisissä sisätiloissa liikkuminen

Ohjeet maskeista ja maskien käytöstä kansalaisille ovat THL:n sivuilla.

Työskentely yliopistolla

Niissä työtehtävissä, jotka edellyttävät yliopiston yhteisissä tiloissa kulkemista ja oleskelua, työnantaja järjestää tarkoitukseen sopivat maskit. Yksiköt hankkivat tätä tarkoitusta varten tarvittavan määrän maskeja ja järjestävät niiden jakelun. Yliopistolla on kuitenkin yhä toistaiseksi voimassa oleva etätyösuositus, ja työskentely yliopiston tiloissa edellyttää esimiehen lupaa. Yliopiston tiloissa käytetään aina kasvomaskia, paitsi jos tilassa ollaan yksin.

Opetus ja opiskelu yliopistolla

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi

Luotu 02.10.2020 | Muokattu 15.03.2021