Millainen tulee olemaan resurssitehokas ja ilmastoneutraali Suomi? Lue ajankohtaisista tutkimusteemoistamme Futuurista 4/2015

16.12.2015

​Tulevaisuuden tutkimuskeskus on mukana kahdessa Suomen Akatemian strategisen tutkimuksen neuvoston rahoittamassa hankkeessa, joissa tullaan edistämään resurssitehokasta ja ilmastoneutraalia Suomea.

EL-TRAN -hankkeessa kehitetään tiekartta (roadmap) Suomen siirtymiselle kohti resurssitehokasta ja ilmastoneutraalia sähköjärjestelmää. ScenoProt -hankkeen tavoitteena on selvittää, kuinka valkuaisomavaraisuus nostetaan 60 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä. Haaste edellyttää merkittävää muutosta tuotannossa, tuotteistuksessa, markkinoissa ja kulutuksessa eli koko proteiiniketjussa.

Lue lisää molemmista hankkeista sekä muista ajankohtaisista teemoistamme uusimmasta Futuurista!

Numerossa 4/2015:

• Resurssitehokkaassa Suomessa käytetään kotimaista valkuaista ja ilmastoneutraalia sähköjärjestelmää.
  • Tadhg O’ Mahony yhdistää tutkimuksessaan hyvinvoinnin ja päästöjen vähentämisen.
  • Black Swans alumnien ja opiskelijoiden kohtaamispaikkana.
  • Kolumnisteina maisteriopiskelijat Nick Balcom Raleigh, Daniel Schimmelpfenniq ja Henna-Maria Uusitupa: "Master’s in Futures Studies will help build the learning society".
  • Lisäksi mukana mm. tutkijakoulutettava Liisa Haapasen esittely; onnittelut tulevaisuudentutkimuksesta vuonna 2015 valmistuneille maistereille sekä kesäkonferenssista tehty Futuurin erikoisnumero.
Luotu 16.12.2015 | Muokattu 10.08.2021