Ministeri Anders Adlercreutz vieraili Pan-Eurooppa Instituutissa

06.09.2023

Eurooppa- ja omistajaohjausministeri Anders Adlercreutz vieraili keskiviikkona 30.8.2023 Pan-Eurooppa Instituutissa, Turun kauppakorkeakoulussa. Vierailun aikana Adlercreutz pääsi tutustumaan Pan-Eurooppa Instituutin toimintaan ja sen tutkimusalueisiin.

Keskustelua käytiin Turun yliopiston Eurooppa-erikoistumisopinnoista sekä kauppapolitiikan koulutuksesta ja tutkimuksesta Turun kauppakorkeakoulussa. Paikalla oli myös Centrum Balticumin varajohtaja Kirsi Ahlman esittelemässä säätiön toimintaa.

Vierailun aikana syvennyttiin ajankohtaisiin asioihin mm. Suomen Nato-jäsenyyteen, arktisen alueen tulevaisuuteen ja Suomen Eurooppa-osaamisen kehittämiseen. Adlecreutz painotti keskustelun aikana tarvetta lisätä Eurooppa-tietämystä Suomessa: ”Suomeen tarvitaan lisää Eurooppa-osaamista ja tie osaamisen kehittämiseen käy koulutuksen kautta”. Pan-Eurooppa Instituutti tiedostaa myös tarpeen laadukkaalle Eurooppa-opetukselle ja tämä näkyy myös yksikön kurssitarjonnassa.

Pan-Eurooppa henkilökunta haluaa kiittää ministeri Adlercreutzia vierailusta ja toivottaa menestystä uuteen tehtävään.

Luotu 06.09.2023 | Muokattu 06.09.2023