Mitä kirjasto meille merkitsee – videosarja elävästä ja muuttuvasta satavuotiaasta!

09.12.2021

Turun yliopiston kirjaston 100-vuotisjuhlavuotta juhlitaan pölyttyneen historian kaivelun sijaan tuomalla esiin nykypäivän kirjastoa ja tulevaisuuteen suuntautuvia haaveita. Toimittaja Aleksi Kauppinen suunnitteli yhdessä kirjastolaisten kanssa seitsenosaisen videosarjan, jossa katsoja pääsee kurkistamaan kulissien taakse, kuulee asiakkaiden mielipiteitä ja kiinnostavia yksityiskohtia vuosien varrelta.

Sarjan alussa kierretään Turun yliopiston kirjaston jalanjäljissä Kauppatorin laidalta Samppalinnan ja Hämähäkkitontin kautta Yliopistonmäelle yhdessä kulttuurihistorioitsija Rauno Lahtisen kanssa.

Toimittaja Kauppinen tutustuu useassa jaksossa kirjaston palveluihin, tiloihin ja aineistoihin. Kaikissa jaksoissa ääneen pääsevät niin asiakkaat kuin kirjaston henkilökuntakin mm. kirjailija Juri Nummelin kertoo, miksi kirjasto on hänelle elämäntapa ja vetää puoleensa vuodesta toiseen?

Sarjan lopuksi luodaan katse tulevaisuuden kirjastoihin, uudenlaisiin tarpeisiin ja kirjaston käyttäjien haaveisiin.

Turun yliopiston 100-vuotisjuhlavuoden videosarja on katsottavissa kirjaston YouTube-kanavalla.

Juhlavuosivideosarjan myötä Turun yliopiston kirjasto toivottaa kaikille hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2022!

Luotu 09.12.2021 | Muokattu 09.12.2021