Nicole Coviello vierailevaksi professoriksi kauppakorkeakouluun

20.12.2012

Turun kauppakorkeakoulun kunniatohtori, professori Nicole Coviello on nimitetty vierailevaksi professoriksi kauppakorkeakouluun vuosiksi 2013–2015.

​Nicole Coviello toimii professorina Wilfried Laurier -yliopistossa Kanadassa. Turun kauppakorkeakoulun kunniatohtoriksi Coviello promovoitiin vuonna 2010 järjestetyssä 60-vuotisjuhlapromootiossa.

Nicole Coviello on tunnettu ja arvostettu tutkija kauppakorkeakoulun erityisosaamisalueilla. Professori Coviellolla ja kauppakorkeakoulun tutkijoilla on yhteisiä tutkimusintressejä liittyen erityisesti kansainväliseen yrittäjyyteen, liiketoimintaverkostoihin ja prosessitutkimuksen metodologiaan.

Aktiivista tutkimusyhteistyötä

Nicole Coviello tekee aktiivista yhteistyötä markkinoinnin ja kansainvälisen liiketoiminnan laitoksen kanssa. Vuosina 2011 ja 2012 hän on vieraillut kauppakorkeakoulussa muun muassa luennoimassa jatko-opiskelijoille, kommentoimassa tutkimussuunnitelmia ja arvioimassa artikkelien käsikirjoituksia.

Kauppakorkeakoulun johtaja Markus Granlundin mukaan tiivis yhteistyö professori Coviellon kanssa tarjoaa uusia mahdollisuuksia kehittää kansainvälistä tutkimustoimintaa.

Vieraileva professori on toisesta yliopistosta Turun yliopistoon opetusta antamaan tai tutkimusta tekemään määräajaksi kutsuttu professori.

Luotu 20.12.2012 | Muokattu 29.10.2020