Niko Mäenpäälle ja Eero Vähä-Vahelle oikeustapauskilpailun ensimmäinen sija

15.03.2016

Merilampi Case -oikeustapauskilpailun 28 kilpailijaparista voittajiksi selviytyivät Niko Mäenpää ja Eero Vähä-Vahe Turun oikeustieteellisestä tiedekunnasta 11. maaliskuuta 2016.

Turun yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan opiskelijat Niko Mäenpää ja Eero Vähä-Vahe ovat voittaneet asianajotoimisto Merilammen ensimmäistä kertaa järjestämän oikeustapauskilpailu Merilampi Casen. Mäenpää ja Vähä-Vahe palkittiin 2000 euron suuruisella stipendillä ja puolen vuoden määräaikaisilla harjoittelupaikoilla Merilammella.

Merilampi Case on oikeustieteellisen opiskelijoille suunnattu soveltavaan liikejuridiikkaan keskittyvä oikeustapauskilpailu. Kilpailussa työparit ratkovat kuvitteellista asiakastoimeksiantoa, joka muuttuu ja monimutkaistuu kilpailun edetessä.
Vuoden 2015–2016 Casessa kilpailijat toimivat kuvitteellisten asiakasyritysten juridisina neuvonantajina toimeksiannossa, joka sisälsi kansainvälisessä toimintaympäristössä suoritetun liiketoimintakaupan ja siihen liittyneen riita-asian. Pareilta vaadittiin luovuutta ja oivalluskykyä sekä taitoa esitellä hahmottelemansa oikeudellinen ratkaisu asiakkaan edustajille.
Kilpailussa oli mukana yhteensä 28 paria opiskelijoita Turun, Helsingin ja Lapin yliopistoista. Finaalituomaristoon kuuluivat Huhtamäen hallinto- ja lakiasianjohtaja Sami Pauni, Metsä Groupin lakimies Michael Ristaniemi, Canonin HR-johtaja Laura Kamtsan ja Merilammen toimitusjohtaja Jussi Ikonen.

EH
Luotu 15.03.2016 | Muokattu 15.03.2016