Oikeustieteelliselle alalle sähköinen yhteisvalinta

16.09.2016

Turun, Helsingin, Itä-Suomen ja Lapin yliopistojen sekä Åbo Akademin oikeustieteelliset yksiköt siirtyvät valtakunnalliseen yhteisvalintaan.

Oikeustieteellisen alan dekaanikokous on päättänyt Rovaniemellä 16.9.2016, että oikeustieteelliset yksiköt siirtyvät valtakunnalliseen yhteisvalintaan vuonna 2018. Samalla päätettiin käynnistää sähköisen valintakokeen valmistelu.

Sähköiseen valintakokeeseen siirrytään vuoteen 2019 mennessä ottamalla samalla huomioon kokemukset sähköisestä ylioppilaskokeesta.

– Muutos tarkoittaa sitä, että opiskelijavalinnassa kaikissa yksiköissä hakijat saavat ylioppilastutkintoon pohjaavat lähtöpisteet samalla tavalla sekä sitä, että valintakoe on samanlainen ja samana päivänä kaikissa yliopistoissa, Turun yliopiston oikeustieteellisen dekaani Jussi Tapani sanoo.

Yhteistyössä ovat mukana Turun, Helsingin, Itä-Suomen ja Lapin yliopistot sekä Åbo Akademi.

Teksti: EH
Kuva: Hanna Oksanen