Opiskelijoiden läheiset vierailivat lääketieteellisessä tiedekunnassa

09.05.2022

Turun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta järjestää vuosittain vierailupäivän ensimmäisen vuosikurssin opiskelijoiden omaisille. Koska koronatilanteen vuoksi tilaisuutta ei voitu järjestää viime vuonna, tänä keväänä Medisiinaan kokoontui suuri joukko ensimmäisen ja toisen vuosikurssin opiskelijoiden läheisiä.

Lääketieteellisen tiedekunnan vierailupäivä järjestettiin ensimmäisen ja toisen vuosikurssin opiskelijoiden vanhemmille ja muille läheisille lauantaina 7.5.2022. Tilaisuuteen saapui noin 200 vierasta.

Päivä koostui saliosuudesta, kahvitarjoilusta ja opastetuista kierroksista tiedekunnan tiloihin.

Sakari Alhopuro -salissa ihmisiä.
Medisiina D:n Sakari Alhopuro-sali oli täynnä opiskelijoiden läheisiä.

Salitilaisuuden avasi dekaani Pekka Hännisen tervetulosanat, joiden jälkeen eri laitokset esittelivät koulutuksiaan.

Eriika Savontaus puhumassa salissa.Varadekaani Eriika Savontaus kertoi tilaisuudessa tiedekunnan lääkärikoulutuksesta.

Tiedekunnan koulutusta esittelivät myös varadekaani Markus Juonala sekä yliopistonlehtori Mervi Gursoy hammaslääketieteen laitokselta, professori Ullamari Pesonen biolääketieteen laitokselta sekä apulaisprofessori Anna Axelin hoitotieteen laitokselta.

Turun yliopiston kuoron tuplakvartetti.Turun yliopiston kuoron tuplakvartetilta kuultiin keväinen lauluesitys.

Salitilaisuuden lopuksi kuultiin vielä Turun lääketieteen kandidaattiseuran, Turun hammaslääketieteen kandidaattiseuran sekä biolääketieteen opiskelijoiden ainejärjestön In Vitro Aboensisin esitykset järjestötoiminnasta.

Sofia Romar (vas.) ja Sanni Inkilä kertoivat tilaisuudessa biolääketieteen opiskelusta ja ainejärjestön toiminnasta.In Vitro Aboensisin hallituslaiset Sofia Romar (vas.) ja Sanni Inkilä kertoivat tilaisuudessa biolääketieteen opiskelusta ja ainejärjestön toiminnasta.

Salitilaisuuden jälkeen opiskelijoiden läheiset pääsivät kahvittelemaan Medisiinan Flavoria-ravintolassa. Kahvitauon jälkeen päivän päättivät opastetut kierrokset Medisiina D:ssä, simulaatio-opetuksen SimuCenterissä sekä hammaslääketieteen laitoksen tiloissa.

Paula ja Peter Ström.Paula ja Peter Strömin tytär Petra opiskelee toista vuotta lääketiedettä. ”Tämä on todella hieno perinne ja on ollut tosi mukavaa päästä tutustumaan tiedekuntaan”, Paula Ström sanoi kahvitauon jälkeen.

Luotu 09.05.2022 | Muokattu 09.05.2022