OTT Reijo Knuutinen aloitti kauppaoikeuden professorina

22.08.2013

​Kauppaoikeuden professoriksi on 1.8.2013 alkaen nimitetty OTT Reijo Knuutinen. Tehtävän ala on vero-oikeus, erityisesti yritysten ja niiden omistajien toimintaympäristöön liittyvät verotuskysymykset, ja se on sijoitettu yritysjuridiikan oppiaineeseen laskentatoimen laitokselle.

Knuutinen on suorittanut KTM-tutkinnon Jyväskylän yliopistossa vuonna 1984, OTK-tutkinnon Helsingin yliopistossa vuonna 2004 ja OTT-tutkinnon Helsingin yliopistossa vuonna 2009. Hän opettaa vero-oikeuden, yritysverotuksen ja henkilöverotuksen kursseilla.

Tutkimuksessaan Knuutinen käsittelee verotuksen ja yhteiskuntavastuun (CSR) suhdetta. Lähestymistapa ei ole yksinomaan vero-oikeudellinen, vaan Knuutinen lähestyy ajankohtaista aihetta poikkitieteellisesti.

Luotu 22.08.2013 | Muokattu 22.08.2013