Professori Anne Kumpula oikeustieteellisen tiedekunnan dekaaniksi

11.06.2018

Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen on nimittänyt professori Anne Kumpulan oikeustieteellisen tiedekunnan dekaaniksi.

Rehtori nimitti Anne Kumpulan dekaaniksi 1.8.2018 alkavalle toimikaudelle. Dekaanin toimikauden pituus on enimmillään rehtorin toimikauden pituinen.

Anne Kumpula väitteli oikeustieteen tohtoriksi 2004 Turun yliopistosta. Hänet nimitettiin Turun yliopiston ympäristöoikeuden professoriksi vuonna 2005. Kumpula on toiminut Turun yliopiston ihmistieteiden tutkijakollegiumin (TIAS) johtajana, Turun yliopiston tutkimusneuvoston jäsenenä sekä oikeustieteellisen tiedekunnan tohtoriohjelman johtajana.

Kumpulan tutkimusintressit kohdistuvat ympäristöoikeudelliseen päätöksentekoon ja erityisesti yleisön osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksien toteutumiseen ympäristöllisessä päätöksenteossa.

Tiedekunnan nykyinen dekaani, rikosoikeuden professori Jussi Tapani on nimitetty 1.8.2018 alkaen korkeimman oikeuden jäseneksi, minkä johdosta hänen dekaanikautensa päättyy heinäkuun loppuun.

TK
Kuva: Hanna Oksanen