Professori Barbara Czarniawska Göteborgin yliopistosta luennoi Porissa 30.9.2016

20.09.2016

Professori Barbara Czarniawska Göteborgin yliopistosta luennoi Porin yliopistokeskuksen auditoriossa 125 perjantaina 30.9.2016 klo 14.30 aiheenaan Cyberwork in cyberfactories: How news agencies produce news?

Professori Czarniawska kuvaa, miten tietotyötä tuotetaan automatisoituneissa yhteiskunnissa käytännön esimerkkeinään ja tutkimuskohteinaan uutispalvelut. Luento on englanninkielinen. Yleisöllä on mahdollisuus kommentoida ja esittää kysymyksiä myös suomeksi.

“Already McLuhan (1964) observed that the media do not transfer the news, but produce it.  But how do they do it, in face of the amount of information circulating the globe? There exist studies of journalism, but very few of organization and management of news production. A field study conducted in three news agencies – Swedish TT, Italian and international ANSA and global Reuters –revealed that news producers are aided by an increasing cybernization and cybergization of their work: a phenomenon that is not limited to news production.”

Professori Jaana Tähtinen kertoo myös Turun kauppakorkeakoulun Porin yksikön markkinoinnin tieteenalan tutkimuksesta ja yritysyhteistyömahdollisuuksista.

*******************************

Prof. Barbara Czarniawska on syntynyt Puolassa v. 1948. Hän valmistui sosiaali­psykologian maisteriksi v. 1970 ja väitteli kauppatieteiden tohtoriksi v. 1976 Varsovan yliopistossa. Hän on toiminut vuodesta 1996 Göteborgin yliopistossa johtamisen oppiaineen vetäjänä. Czarniawska on arvostettu organisaatioiden käytäntöjen ja kult­tuurin tutkija, jolla on narratiivinen lähestymisote organisaatiotutkimukseen. Mm. Helsingin kauppakorkeakoulu on myöntänyt hänelle kunniatohtorin arvonimen v. 2006.

Lisätiedot: Prof. Jaana Tähtinen, jaana.tahtinen@utu.fi, 050 382 7931

Luotu 20.09.2016 | Muokattu 20.09.2016