Professorit Valeria Pulignano ja Steven Vallas vierailevina professoreina Turun työtieteiden keskuksessa

07.08.2023

Professori Valeria Pulignano (KU Leuven, BE) ja professori emeritus Steven Vallas (Northeasternin yliopisto, US) toimivat Turun työtieteiden keskus TCLS:n vierailevina professoreina.

Professori Valeria Pulignano on sosiologian professori sosiologisen tutkimuksen keskuksessa (CESO), KU Leuvenin yliopistossa. Hän on julkaissut laajasti aiheista, jotka liittyvät työn sosiologiaan, vertaileviin eurooppalaisiin (työllisyys)suhteisiin, työmarkkinoihin ja eriarvoisuuteen, työoloihin, työn laatuun ja työntekijöiden ääneen. Pulignano toimii ERC Advanced Grant ResPecTMe -ohjelman johtajana, jossa hän tutkii palkattoman työvoiman muotoja alustataloudessa, luovilla aloilla ja hoiva-alalla. Pulignano on yksi kutsutuista pääpuhujista TCLS:n järjestämässä elokuisessa työn ja työelämän tutkimuksen WORK2023-konferenssissa. Pulignano toimii yksikön vierailevana professorina vuosina 2023-2024. Hänen vierailuluentonsa TCLS:ssa järjestetään keväällä 2024.

Professori emeritus Steven Vallas on sosiologian professori Bostonin Northeastern Universityssä. Hänen tutkimuksensa keskittyy muun muassa työn muutokseen, kamppailuun uusista teknologioista sekä uudenlaisen talouden vaatimuksiin. Hän työskentelee parhaillaan NSF:n rahoittamassa algoritmisen työpaikan tutkimuksessa, joka keskittyy kyytipalvelu-, kodin ylläpito-, kuriiri- ja hoitoalustoihin. Vallas toimii WORK2023-konferenssin tieteellisen toimikunnan kunniajäsenenä sekä konferenssissa PLATFORM WORK: THEORY, RESEARCH AND ACTION -työryhmän puheenjohtajana. Vallas on toiminut keskeisenä asiantuntijana WORK-konferenssien tieteellisen ohjelman suunnittelussa jo vuodesta 2013 alkaen. Vallas toimii yksikön vierailevana professorina vuosina 2022-2023.

Luotu 07.08.2023 | Muokattu 07.08.2023