Psykologia menestynyt Tieteen tila -arvioinnissa

27.10.2014

Juuri ilmestyneen Suomen Akatemian tekemän Suomen tieteen tila -raportin mukaan Turun yliopiston psykologian oppiaine on viittausindikaattoreilla mitattuna Suomen paras psykologian oppiaine.

Analyysissa on vertailtu kolmea psykologian oppiainetta, joilla vuositasolla Web of Science -julkaisujen määrä ylitti 50 (HY, JY, TY). Turun yliopiston psykologialla näin on ollut vuodesta 2007 alkaen.

TY:n psykologia sijoittuu myös maailman keskitason yläpuolelle. Tämä näkyi erityisen selkeästi Top 10 -mittarista, joka mittaa tieteenalan eniten viitattujen julkaisujen määrää (paras 10 %).

Lisätietoa Suomen Akatemian tieteen tila -sivustolla. Turun yliopiston vararehtori Kalle-Antti Suominen on huomioinut Tieteen tila -raportin Suora linja -blogissaan (intranet).

Luotu 27.10.2014 | Muokattu 28.10.2014