'Raha tuottaa paremmin katolla kuin pankissa' – lue uusimmasta Futuurista 3/2017 mm. siitä, miten voisimme edistää kuluttajien aurinkoenergiahankintoja

09.10.2017

Turun tavoitteena on olla hiilineutraali kaupunki vuoteen 2040 mennessä, ja Turku Energia haluaa kasvattaa uusiutuvan energian osuuden sähkön- ja lämmön hankinnassa 50 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä. Nämä tavoitteet vaativat kunnianhimoisia toimenpiteitä ja panostusta uusiutuvien energialähteiden lisäämiseen. Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen toteuttamassa hankkeessa selvitettiin, mitkä ovat yleisimmät aurinkoenergiaan liittyvät haasteet ja miten aurinkoenergian hankintaa voitaisiin parhaiten edistää. Lue lisää tästä sekä muista ajankohtaisista teemoistamme uusimmasta Futuurista.

Futuurissa 3/2017:

• Ympäristön tilaa arvioivalle Envirate-sovellukselle Pentti Malaska
    -tulevaisuuspalkinto

• Tutkimuksessamme selvitettiin etuja ja esteitä kuluttajien aurinkoenergian hankintaprosessissa

• Uudet energiaan ja ruoan tulevaisuuteen liittyvät tutkimusavaukset Väli- ja
    Etelä-Amerikkaan

• Tulevaisuuskolumni: ”Miten käyttämämme energia on tuotettu 50 vuoden päästä?”, Hanna Pitkänen, Turku Energia

• 'Futures of a Complex World’ keräsi kesäkuussa Turkuun ennätysmäärän kompleksisuudesta ja ennakoinnista kiinnostuneita konferenssivieraita