​RSGT-messuilla uusi opiskelukaupunki tuli tutuksi

29.08.2014

Turku on aktiivinen opiskelijakaupunki ja tänäkin syksynä noin 4000 uutta opiskelijaa aloittaa opiskelunsa turkulaisissa korkeakouluissa. Turun kaupunki järjesti uusille opiskelijoille 28.8. Ready, Study, Go Turku! -messut yhteistyössä paikallisten korkeakoulujen kanssa.

​Turun kauppakorkeakoulun aulatilat täyttyivät iloisista RSTG-messuvieraista.

Jokasyksyisillä messuilla toivotetaan uudet opiskelijat tervetulleiksi Turkuun ja esitellään opiskelijoille kaupungin palveluja. Lisäksi messuilla esittäytyy lukuisia opiskelijoita kiinnostavia toimijoita kuten ravintoloita, opiskelijajärjestöjä ja harrasteryhmiä.

– On hienoa, että meillä on tällainen mahdollisuus näyttää uusille opiskelijoille miten monipuolisessa ja tapahtumia täynnä olevassa kaupungissa he saavat opiskella, tapahtumasihteeri Eevi Rannikko Turun kaupungilta iloitsee.

Messuilta lentävä lähtö opiskelijaelämään

RSGT-messut on suunnattu etenkin ensimmäisen vuoden opiskelijoille ja niille, joille Turku ei ole entuudestaan kovin tuttu. Noviassa yhteisöpedagogiikkaa opiskelevat Robin ja Isabella ovatkin messujen kohdeyleisöä, sillä molemmat ovat aloittaneet opintonsa tänä syksynä eikä kumpikaan ole kotoisin Turusta.

– Etenkin vapaa-ajan jutut kiinnostavat ja paljon on saatu hyvää infoa. Espoolainenkin pääsee kartalle, tuumaa Robin, joka on ehtinyt opiskella Turussa vasta muutaman päivän.

– Messut ovat olleet tosi monipuoliset. Vielä on vaikea sanoa, mikä tulevassa opiskelukaupungissa on kaikkein mielenkiintoisinta. Pitää ensin katsoa ajan kanssa nämä läpi, Karjaalta kotoisin oleva Isabella pohtii esitellen paksua esitenippua.

Isabella ja Robin olivat tyytyväisiä RSGT-messujen antiin.

Myös Turun yliopistossa englantia opiskelevat Veera, Riikka ja Siiri ovat ensimmäisen vuoden opiskelijoita. Tytöt ovat kotoisin Forssan ja Rauman suunnilta, ja Turku on heille jo entuudestaan tuttu.

– Turku tarjoaa paljon ja tarjontaa on ehditty esittelemään kattavasti jo näin ensimmäisellä opiskeluviikolla, englannin kielen opiskelijat tuumaavat.

Miltä näyttää opiskelijan Turku?

Turussa opiskeleville suunnattu valokuvakilpailu #StudyMyTurku on käynnistynyt! Kerro kuvin miltä näyttää opiskelijan Turku, niin voit voittaa iPad Airin tai jonkin muun palkinnon. Äänestä myös omaa suosikkikuvaasi, sillä äänestäjien kesken jaetaan myös palkintoja.

Voit osallistua kisaan Facebookissa tai julkaisten kuvan Twitterissä tai Instagramissa aihetunnisteella #StudyMyTurku.

Teksti ja kuvat: Turun kaupunki

Luotu 29.08.2014 | Muokattu 23.07.2021