Sosiaalitieteiden VTK-tutkintouudistus ja opinto-oppaan julkaisu

05.05.2017

Sosiaalitieteiden oppiaineet (sosiaalipolitiikka, sosiologia ja taloussosiologia) siirtyvät yhteiseen kandidaatin tutkintoon 1.8.2017 alkaen. Uusi opinto-opas on julkaistu Nettiopsussa. Sosiaalityön oppiaine on mukana sosiaalitieteiden VTK-tutkinto-ohjelmassa perusopintojen, menetelmäopintojen ja kandidaattiseminaarien osalta.

Voit tutustua uusiin opintovaatimuksiin täällä. Huomioithan, että oppaassa lv 2016-2017 ja 2017-2018 opintovaatimukset ovat rinnakkain, joten valitse huolellisesti oikea lukuvuosi, jonka alta opintovaatimuksia katsot!

Oppiainekohtaiset tiedotteet tutkintouudistuksen vaikutuksista opiskelijoille löytyvät intrasta:
Sosiaalipolitiikka
Sosiologia
Taloussosiologia
Sosiaalityö

Sosiaalitieteiden sivuaineopinnot
Jatkossa sosiaalitieteet tarjoavat oppiainekohtaisten sivuainekokonaisuuksien sijaan sosiaalitieteiden sivuaineopintokokonaisuuden. Sosiaalityön oppiaine tarjoaa edelleen omat sivuaineopintonsa.

Opiskelija, joka on alkanut suorittaa oppiainekohtaista sivuaineopintokokonaisuutta voi sulkea sivuainekokonaisuuden, jos on saanut kasaan 15 op sivuaineopintoja. Tässä tapauksessa opiskelijalle ei kirjaudu, onko kyseessä suppea/laaja sivuainekokonaisuus.

Lisäksi opiskelijalla on mahdollisuus vaihtaa oppiainekohtainen sivuaineopintokokonaisuus sosiaalitieteiden sivuaineopintokokonaisuudeksi (suppea/laaja) ja suorittaa sen mukaisesti kokonaisuus loppuun. Huom. Sosiaalitieteiden laajaan sivuaineopintokokonaisuuden edeltävät opinnot ovat sosiaalitieteiden perusopinnot tai vastaavat.

Menetelmäopintoihin, jotka ovat ennen olleet osana sivuaineopintokokonaisuuksia, ei ensi lukuvuodesta alkaen oteta enää sivuaineopiskelijoita.

Lisätietoja tutkintouudistuksesta voi kysyä sosiaalitieteiden laitoksen koulutussuunnittelijalta (lina.suominen(at)utu.fi) tai oppiaineiden hops-/neuvontavastaavilta.

Luotu 05.05.2017 | Muokattu 17.05.2017