​Studia Generalia Itämeren talousalueen tulevaisuudesta alkaa 31.10.

16.10.2013

Pan-Eurooppa Instituutin järjestämässä Emerging Trends in the Baltic Sea -luentosarjassa kuullaan muun muassa, millaista Pietarissa on tehdä bisnestä, millaista on Puolan innovaatiotoiminta ja mitä kuuluu Iso-Britannian sekä Pohjoismaiden ja Baltian maiden välisille suhteille.

Studia Generalia -luentosarja on jatkoa Pan-Eurooppa Instituutin syksyllä 2012 aloittamalle luentosarjalle. Luentosarja järjestetään 31.10.‒28.11. Luennoitsijoina kuullaan sekä kotimaisia että ulkomaisia vierailijoita, jotka ovat eri alojen huippuasiantuntijoita.

Luentosarjassa kuullaan myös Ison-Britannian Suomen suurlähettilään Matthew Lodgen, Kiinan Suomen suurlähettilään Huang Xingin ja Suomen Norjan suurlähettiläs Maimo Henrikssonin luennot.

Syksyn Studia Generalia -luentosarjan luentojen aiheita ovat muun muassa Iso-Britannian sekä Pohjoismaiden ja Baltian maiden väliset suhteet, bisneksen tekeminen Pietarissa, innovaatiotoiminta Puolassa sekä Pietarin talouden nykytila ja tulevaisuus.

Luentosarja alkaa 31.10. klo 10 Suomen Akatemian tutkijatohtori Anna Korppoon ja tutkija Nina Tynkkysen Venäjän ilmastopolitiikkaa käsittelevällä luennolla.

Englanninkielisen Studia Generalia -luentosarjan kahdeksan luentokertaa järjestetään Turun kauppakorkeakoululla (Rehtorinpellonkatu 3, 20500 Turku). Luennot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille, tervetuloa!

Etusivun noston kuva: Romtomtom/Flickr Creative Commons

Luotu 16.10.2013 | Muokattu 07.07.2021