Seminaari lääkkeisiin ja ruokaan liittyvästä etiikasta ja kestävyydestä

12.01.2023

Mitä on kestävä kehitys terveydessä, diagnostiikassa ja lääkekehityksessä? Mitkä ovat lääkkeiden ja ruoan ympäristövaikutukset? Mitä on lääkkeiden hinnoittelun etiikka? Tule kuuntelemaan keskustelua näistä ja muistakin mielenkiintoisista aiheista Thematics Talk Together -seminaarisarjan luennolle 8.2.2023.

Seminaarin järjestävät Terveys, diagnostiikka ja lääkekehitys -temaattinen kokonaisuus ja Terveyskampus Turku. Ennen tapahtuman alkua tarjolla on kahvia ja paneelikeskustelujen jälkeen on mahdollisuus verkostoitua juoman ja pienen purtavan kera.

Tilaisuuden avaa planetaarisen terveyden asiantuntija Hanna Haveri kertomalla biodiversiteetin vähenemisen vaikutuksista ihmisen terveyteen.

Tapahtuma on englanninkielinen ja kaikki aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita osallistumaan!

Sustainability and ethics of medication and food

Wednesday 8 February 2023 at 14:15-16:00
UTU Main Building, Säästöpankki lecture hall

On-site event only

Programme

14:15    Opening words
             Jyrki Heino, HDDD chair of executive committee
             Eriikka Siirala, Health Campus Turku executive director

14:20    Key note -talk: Connections between biodiversity and human
             health - a planetary health perspective

Hanna Haveri, Wellbeing services county of Päijät-Häme

14:45    Panel discussion: Environmental impacts of medication and food
             Sanja Riikonen, University of Helsinki
             Saska Tuomasjukka, Functional Foods Forum
             Terhi Lehtinen, FIMEA

15:15    Panel discussion: Ethical aspects on the price of medication
             Susanne Uusitalo, University of Turku (moderator)
             Heikki Lukkarinen, Turku University Hospital
             Mika Kortelainen, University of Turku
             Juha Laine, University of Turku

15:45    Closing of the event, networking in the lobby

Jos haluat osallistua tapahtumaan rekisteröitymisen sulkeuduttua, niin otathan yhteyttä Maija Lespinasseen (miholm@utu.fi)

Temaattiset kokonaisuudet ovat Turun yliopiston tutkimuksen ja koulutuksen profiloitumis- ja vahvuusalueita. Ne edistävät monitieteistä tutkimusta ja koulutusta sekä vahvistavat yliopiston sisäistä yhteistyötä. Ne luovat alustoja verkostoitumiselle, tutkimus- ja yritysyhteistyölle, innovaatioiden synnylle ja strategisille kumppanuuksille.

Luotu 12.01.2023 | Muokattu 31.01.2023