Suvi-Tuuli Helinin tutkielma valittiin vuoden parhaaksi HR-graduksi

07.10.2013

Henkilöstöjohdon ryhmä HENRY ry palkitsi kauppakorkeakoulun johtamisen laitoksella tehdyn pro gradu -tutkielman vuoden 2013 parhaana henkilöstöjohtamisen alan graduna.

​Henkilöstöjohdon ryhmä - HENRY ry on palkinnut vuoden 2013 parhaana henkilöstöjohtamisen alalta tehtynä pro gradu -työnä Suvi-Tuuli Helinin tutkielman Sykkeestä työkalu johtamiseen? – Yrityksen avainhenkilöiden työn imu, stressi ja palautuminen työpäivän aikana. Työ on valmistunut toukokuussa 2013 Turun kauppakorkeakoulun johtamisen ja organisoinnin aineesta. Työn ohjaajana toimi erikoistutkija Timo Lainema.

Tutkielmassaan Helin tarkastelee suomalaisen yritysjohtajan työpäiviä subjektiivisten kokemusten sekä objektiivisten stressiä ja palautumista mittaavien mittareiden kautta.

Palkitsemisperusteiden mukaan tutkielma tarjoaa lisätietoa monista yksilötason tekijöistä, jotka liittyvät muun muassa voimavaroja kuluttavaan ja kerryttävään johtajuuteen. Raadin mukaan aihe ja tulokset ovat erittäin ajankohtaisia myös työhyvinvointia koskevassa keskustelussa.

Henkilöstöjohdon ryhmä – HENRY ry järjesti Vuoden paras HR-gradu-kilpailun kahdeksatta kertaa. Kriteereinä olivat tutkimuksen innovatiivisuus, uusi ja tuore näkökulma alan keskusteluun, laadukas tutkimuksen toteutus sekä tulosten hyödynnettävyys henkilöstöjohtamisen näkökulmasta.

Luotu 07.10.2013 | Muokattu 07.07.2021