Tervetuloa tulevaisuustyöpajaan "Kiertotalouden tulevaisuuspolut" 25.8. Turussa

28.06.2017

Kaupungeista on tullut pelikenttä, jossa ratkaistaan viheliäät ja monimutkaiset ongelmat. Ne myös houkuttelevat testaamaan uusia ratkaisuja. Mitä ovat kiertotalouden ratkaisut 2020-luvun yhteiskunnassa? Millaisia palveluita ja tuotteita on, ja mitä tarvitaan?

Perjantaina 25.8.2017 klo 9.30–13
Turun kauppakorkeakoulu, luentosali 07, Rehtorinpellonkatu 3, Turku

Kiertotalous ja cleantech uudistavat parhaillaan radikaalisti sitä, millaisia palveluja ja tuotteita teemme ja kulutamme. Kiertotalouden määritelmä ja sen käytännön sovellutukset ovat jatkuvassa liikkeessä. Palveluiden ja tuotteiden muutos on nopeaa, ja tarvitsemme kiertotalouden parissa työskenteleviltä henkilöiltä näkemyksiä ja kokemuksia kiertotalouden tulevaisuudesta pystyäksemme paremmin ohjaamaan kiertotalouden ympärillä käytävää keskustelua ja toimenpideohjelmia hedelmälliseen suuntaan.

Työpaja on osa Euroopan unionin aluekehitysrahaston rahoittamaa TRY OUT! -hanketta.

Tervetuloa osallistumaan yhteiseen työpajaamme ja jakamaan osaamis- ja kokemusperäistä tietoa kiertotalouden mahdollisista kehityssuunnista!

Ilmoittautumiset viimeistään 21.8. osoitteessa:

Tulevaisuustyöpajan ohjelma

Ohjelma pdf:nä

9.30    Aamukahvi

10.00  Avaus;  Juha Kaskinen, Tulevaisuuden tutkimuskeskus

10.30  Kiertotalous, sen palvelut ja tuotteet  tulevaisuudessa, työpajaosuus

12.30  Kooste työpajojen annista, jatkotoimenpiteet

13.00  Lounas (omakustanteinen)

Lisätietoja:

Anne Paavolainen, projektipäällikkö
Tulevaisuuden tutkimuskeskus, Turun yliopisto
anne.paavolainen@utu.fi, puh. 050 3786 095

#TryOutFi
TRY OUT! -hanke tukee 6Aika-strategiaa ja erityisesti avoimet innovaatioalustat kärkihanketta. TRY OUT! toteutetaan Turussa ja Helsingissä. Tulokset levitetään koko 6Aika-alueelle. Hankkeen rahoittaa Kestävää kasvua ja työtä 2014–2020, Suomen rakennerahasto-ohjelma.

try out logot.png

Luotu 28.06.2017 | Muokattu 28.06.2017