Tietoturva ry:n opinnäytetyöpalkinto Turun yliopistoon

21.12.2020

Tietoturva ry:n vuoden 2020 opinnäytetyökilpailun voitti DI Lauri Halla-ahon diplomityö "On the effects of forced trust on implementations of small smart cities". Opinnäytetyökilpailuun osallistuneet työt olivat Tietoturva ry:n mukaan laadukkaita ja kilpailu oli tiukka. Tuomaristo arvioi opinnäytetöitä kriteereillä tietoturvasisältö, käyttökelpoisuus, uutuusarvo, sekä muu sisältö ja laajuus.

​Halla-aho valmistui diplomi-insinööriksi Master's Degree Programme in Information Security and Cryptography -tutkinto-ohjelmasta keväällä 2020. Työ on tehty Turun yliopiston ja Salon kaupungin yhteisen Älykaupunki Salo -tutkimushankkeen osana. Työn ohjaajina toimivat apulaisprofessori Seppo Virtanen ja yliopisto-opettaja Antti Hakkala tulevaisuuden teknologioiden laitokselta.

Tietoturva ry on Suomen suurin tietoturva-ammattilaisten verkosto lähes 700:lla jäsenellään.

Luotu 21.12.2020 | Muokattu 21.12.2020