Tohtoripromootio järjestetään toukokuussa 2020

04.12.2019

Turun yliopisto järjestää kaikkien tiedekuntien tohtoripromootion 28.‒29.5.2020. Promootiossa vihitään Turun yliopistosta väitelleet tohtorit sekä tiedekuntien nimeämät kunniatohtorit. Promootioon ilmoittautuminen alkaa tammikuussa 2020 ja päättyy 28.2.2020.

Promootioon voivat osallistua kaikki Turun yliopistosta valmistuneet tohtorit, joita ei ole aiemmin vihitty tohtoriksi.

Kaksipäiväinen promootio koostuu useasta tapahtumasta. Torstaina 28.5. järjestetään konserttitalolla aktiharjoitukset ja illalla miekanhiojaiset yliopiston päärakennuksen aulassa. Perjantaina 29.5. klo 12 alkaa promootioakti konserttisalissa, josta kuljetaan akateemisen kulkueena Turun tuomiokirkkoon jumalanpalvelukseen. Illalla on promootiopäivällinen Turun linnassa ja tanssiaiset VPK:n talolla.

Promootion järjestelyistä vastaa rehtorin asettama promootiotoimikunta. Juhlamenojen ohjaajana promootiossa toimii professori Anne Kovalainen ja yliairuena professori Janne Salminen.

Promootiossa vihitään tiedekuntien nimeämät 15 kunniatohtoria, jotka julkistetaan tammikuussa.

Promootion ilmoittautuminen avataan viimeistään tammikuun alussa ja viimeinen ilmoittautumispäivä on 28.2.2020. Tohtorintutkinnon tulee olla hyväksytty tiedekunnassa viimeiseen ilmoittautumispäivään 28.2.2020 mennessä.

Promootioon liittyvissä kysymyksessä voit ottaa yhteyttä osoitteeseen promootio@utu.fi

Luotu 04.12.2019 | Muokattu 04.12.2019