Turun kauppakorkeakoulun alumnipäivä yhdisti eri vuosikymmenien alumnit

23.10.2023

Perinteinen alumnipäivä 7.10.2023 kokosi jälleen Turun kauppakorkeakoulun alumnit inspiroitumaan yhdessä mielenkiintoisten puheenvuorojen äärelle. Tunnelmaltaan hieno ja lämminhenkinen päivä huipentui illalliseen Mercatorilla.

- Oli jälleen ilo ja kunnia toivottaa alumnimme takaisin ”kotiin”. Esitykseni toiminnastamme ja varsinkin uusista monitieteisistä avauksista sai illan mittaan aikaan paljon keskustelua ja kehuja siitä, miten hienosti olemme eläneet ajassa koko ajan uudistuen, kertoo Granlund.

Esko Keski-Oja.

Työelämäprofessori Helena Åhmanin ja laulaja-lauluntekijä Jussu Pöyhösen musiikkia ja keskustelua yhdistävä vaikuttava esitys antoi näkemyksiä ja työkaluja keskusteluälykkyyteen vaativissa tilanteissa.

Esko Keski-Oja.

Paneelikeskustelussa pohdittiin, mistä syntyy inspiroiva työyhteisö. Keskusteluun osallistuivat kestävän globaalin liiketoiminnan työelämäprofessori Ville Voipio, kauppatieteen opiskelija, TuKy:n puheenjohtaja Frans Isolauri sekä Kuormat.comin perustaja ja toimitusjohtaja Atte Sahla.

Esko Keski-Oja.

Professori emeritus Paavo Okko keräsi alumneilta vapaamuotoisia opiskelumuistoja eri vuosikymmeniltä. Alumnipäivän vanhimmat  vuosikurssilaiset olivat vuodelta 1953 ja nuorimmat osallistujat vuosikurssilta 2018.

Laura Strömberg.

Esko Keski-Oja.

Työelämäprofessori Laura Strömberg (Dagsmark Oy), markkinointistrategi Juuso Enala (Hansdotter Oy), toimitusjohtaja Samuli Niemelä (Storm Motor) sekä business coach Ronja Rosman jakoivat omia tarinoitaan sarjayrittäjyydestä ja interim- eli vuokrajohtajuudesta.

Keskustelun fasilitaattoreina toimivat liiketoiminnan kehittäjä ja yrittäjä sekä Vuoden alumni 2018 Tomi Virtanen ja Kuntamaiseman liiketoimintajohtaja Ville Niukko.

Tomi Virtanen ja Ronja Rosman.

Juuso Enala.

Esko Keski-Oja.
Samuli Niemelä ja Ville Niukko.

Esko Keski-Oja.

Iltajuhlassa palkittiin Vuoden alumnina Finnairin toimitusjohtaja Topi Manner, joka tervehti juhlijoita videon välityksellä. Mantereen erityismeriitiksi nostettiin muutosjohtaminen erittäin vaikeissa ja poikkeuksellisissa tilanteissa.

Vuoden alumni -arvonimi myönnetään vuosittain yhdelle Turun kauppakorkeakoulun alumnien keskuudesta valitulle henkilölle, joka omalla työllään, ponnisteluillaan ja esimerkillään on ollut mukana kasvattamassa Turun kauppakorkeakoulun tunnettuutta sekä koulutuksen arvostusta.

Luotu 23.10.2023 | Muokattu 27.02.2024