Turun kauppakorkeakoulun Vuoden opettaja 2022 on Timo Leino

07.11.2022

Turun KY on valinnut vuoden 2022 opettajaksi tietojärjestelmätieteen lehtori Timo Leinon. Äänestykseen osallistuneet opiskelijat kehuivat erityisesti Leinon helposti lähestyttävää olemusta ja hyvin toteutettua etäopetusta.

Vuoden opettaja -äänestykseen pääsevät osallistumaan kaikki Turun KY:n jäsenet. Äänestyksessä huomioidaan opettajan innostavuus, vuorovaikutteisuus ja hyvän opiskeluilmapiirin luominen. Voittaja julkistettiin Turun KY:n 72. vuosijuhlassa 21.10.2022.

Leinon voittoa perusteltiin äänestyksessä muun muassa hyvin toteutetuilla etäluennoilla, motivoivalla ja viihdyttävällä opetustavalla sekä kannustavalla asenteella.

- Itsekin muistan, miten Timon kekseliäät luennot saivat minut hymyilemään, kun tuskailin kotona etäopetuksessa. Vuosijuhlissa Timon puhuessa yleisö todella villiintyi. Oli ilo jakaa palkinto opettajalle, josta selvästi Turun KY:n kuntalaiset pitävät, toteaa Turun KY:n koulutuspoliittinen vastaava Ella Rantala.

- Olen nyt "toisenkin vuoden opettaja", sillä sain tämän tittelin myös vuonna 1996. Opiskelijoilta tuleva kiitos on opettajalle tärkeintä, siksi arvostan tätä huomionosoitusta erittäin paljon. Hyödynnän muutenkin palautetta jatkuvasti kehittääkseni opetustani. Toisinaan palautetta ei arvosteta, milloin mistäkin syystä, mutta minusta viisaus piilee siellä. Palautteen keräämistä ja hyväksikäyttöä voisi yliopistossamme kehittää merkittävästi, kertoo Leino.

- Tietojärjestelmätieteen opettajana pyrin luomaan ymmärrystä tietotekniikan soveltamisesta organisaatioiden kehittämisessä ja päätöksenteon tukena. Kurssieni sisällöt rakennan kohderyhmälähtöisesti, pyrin aina opettamaan sitä, mitä opiskelijat tulevalla urallaan tarvitsevat. Suunnittelen kurssit huolella ja laadin vaativia harjoitustehtäviä, joita tehdessään opiskelijat todella oppivat, tarvittaessa opettajan ohjauksessa. Oppitunneilla pyrin luomaan hyvän tunnelman – mottoni on, että iloinen kylteri oppii enemmän!, Leino täydentää.

Luotu 07.11.2022 | Muokattu 07.11.2022