Turun kauppakorkeakoulun vuosikurssi 1983 kerää lahjoituksia kauppatieteelliselle koulutusalalle haastekampanjalla

08.06.2022

Turun kauppakorkeakoulun vuosikurssin 1983 opintojen aloituksesta tulee ensi vuonna kuluneeksi 40 vuotta. Yhteistä merkkipaalua on tarkoitus juhlistaa ensi vuonna.

Turun kaupungin kansainvälisten asioiden päällikkö Mika Akkanen, Turun Sataman toimitusjohtaja Erik Söderholm ja Oriolan hallituksen puheenjohtaja Panu Routila ovat aktivoituneet haastamaan oman vuosikurssinsa jäsenet tukemaan lahjoituksilla Turun kauppakorkeakoulua ja Turun yliopistoa.

- Vuosikurssimme tavoite on vielä kesäkuun aikana koota merkittävä vastinrahakelpoinen lahjoitussumma Turun yliopistolle. Tällä kampanjalla haluamme kiittää kotiyliopistoamme laadukkaasta koulutuksesta ja verkostoista, jotka ovat kantaneet pitkälle työurallamme, kertoo Routila.

Alumnit Erik Söderholm ja Mika Akkanen.

Kuvaaja/Tekijä

Antti Tarponen

Mukaan vuosikurssin lahjoituskampanjaan ovat jo lupautuneet Patrian toimitusjohtaja Esa Rautalinko, Harvian toimitusjohtaja Tapio Pajuharju ja Alma Talent Oy:n toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori.

- Haluamme tarttua mahdollisuuteen lahjoittaa yliopistolle vielä ennen kesäkuun loppua, jolloin yliopisto saa lahjoituksille valtiolta vastinrahan. Tämä lisää vuosikurssimme lahjoitusten merkitystä kotiyliopistollemme, sanoo Akkanen.

Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund iloitsee lahjoituskampanjasta sekä siitä, että yhteys kauppakorkeakoulun entisiin opiskelijoihin pysyy vahvana.

- Tiiviit alumnisuhteet ovat Turun kauppakorkeakoululle tärkeä voimavara. Haluamme pitää yhteyttä kasvatteihimme ja jatkaa yhteistyötä valmistumisen jälkeen. On hienoa, että vuosikurssi 1983 haluaa tukea tiedekuntaa myös lahjoituksin. Lahjoitetuilla varoilla vahvistamme kauppatieteellisen alan koulutusta ja tutkimusta, toteaa Granlund ja toivoo mahdollisimman monen ottavan haasteen vastaan.

Kesäkuun 2022 loppuun asti jatkuvalla vastinrahakaudella yliopistolle tehdyt lahjoitukset saavat valtion vastinrahan muodossa lisäkertoimen. Valtion vastinrahan myötä Turun yliopistolle tehdyn lahjoituksen vaikuttavuus lisääntyy entisestään. Lahjoituksen voi kohdistaa yliopistolle yleisesti tai jollekin koulutusaloista. Yliopistolle tehdyt vähintään 850 euron lahjoitukset ovat verovähennyskelpoisia.

Luotu 08.06.2022 | Muokattu 14.06.2022