Turun kaupunki myönsi Pertti Widenille elämäntyöpalkinnon

24.03.2015

FM Pertti Widenille myönnettiin palkinto elämäntyöstään monikulttuurisuuden ja kulttuurien välisen kommunikaation tutkijana ja edistäjänä.

​Pertti Widen toimi Turun kauppakorkeakoulun lehtorina neljäkymmentä vuotta. Uransa aikana Widen teki huomattavaa alan tutkimusta ja koulutti kymmeniä opiskelijasukupolvia kulttuurien välisen kommunikaation asiantuntijuuden ja käytännön tehtäviin.

Lisäksi Widen on valmentanut suomalaisia ja ulkomaisia yrityksiä ja niiden henkilökuntaa kommunikaatio-ongelmien poistamiseksi ja toiminnan tehostamiseksi.

‒ Minulla oli tilaisuus edistää pienen korkeakoulun kehittymistä isoksi kansainväliseksi yliopistoksi opettamalla ja tutkimalla ja kehittäen hallintoa usean vuosikymmenen ajan kielten laitoksen johtajana. Olen ylpeä siitä, että kotikaupunkini on halunnut näin arvokkaalla tavalla kunnioittaa kansainvälistä elämäntyötäni, jota olen saanut tehdä Turun kauppakorkeakoulun suojissa yli 40 vuoden ajan, Widen sanoo.

Huomionosoitus jaetaan keskiviikkona 25.3.2015 Turun VPK:n talolla vietettävässä uusien Suomen kansalaisten juhlassa.

TS

Luotu 24.03.2015 | Muokattu 24.03.2015