Turun yliopisto käynnistää strategisen yhteistyön Medical Research Council Technologyn kanssa

30.10.2015

Turun yliopisto ja brittiläinen Medical Research Council Technology (MRCT) ovat allekirjoittaneet aiesopimuksen, jolla pyritään vahvistamaan Turun yliopiston biologisen ja lääketieteellisen tutkimuksen tulosten hyödyntämistä lääkehoidossa ja diagnostiikassa.

​Turun yliopiston tutkijoilla on kansainvälisesti merkittävää osaamista diagnostiikan ja vasta-aineteknologian tutkimuksessa ja kehittämisessä, bioteknologiassa, biolääketieteessä ja kliinisen lääketieteen eri aloilla.

– MRCT:n uusiin tuotekehityshankkeisiin tähtäävillä diagnostisilla ja terapeuttisilla yhteistyöohjelmilla on merkittävää synergiaa Turun yliopiston tutkimuksen kanssa. Yhteistyöllä pyritään tehostamaan ja nopeuttamaan yliopiston tutkimustulosten etenemistä yritysten tuotekehitysohjelmiin ja edelleen kliinisesti merkittäviksi diagnostisiksi tuotteiksi ja lääkkeiksi, kertoo aiesopimuksen valmistelusta vastannut liiketoiminnan kehittämispäällikkö Anne Marjamäki Turun yliopistosta.

MRCT on jo käynyt keskusteluja eräiden biokemian laitoksen, Biotekniikan keskuksen, kliinisen laitoksen ja biolääketieteen laitoksen tutkimusryhmien kanssa. Turun yliopiston Innovaatiopalvelut koordinoi keskusteluja ja syntyviä yhteishankkeita.

LR

Luotu 30.10.2015 | Muokattu 30.10.2015