Turun yliopisto panostaa digitaalisiin tulevaisuuksiin ‒ tehtäviä avoinna teema-alueella

03.03.2017

Turun yliopisto on avannut neljä apulaisprofessorin (tenure track) tehtävää digitaaliset tulevaisuudet -teema-alueella, joka rakentuu monitieteiseen digitalisaatiokehityksen tutkimukseen. Teema-alue on saanut rahoitusta Suomen Akatemian Profi2-ohjelmasta.

​Digitaaliset tulevaisuudet on yksi Turun yliopiston tutkimuksen temaattisista kokonaisuuksista. Suomen Akatemian Profi2-rahoituksen tuella yliopisto vauhdittaa poikkitieteellistä, digitaalisuutta hyödyntävää tutkimus- ja koulutusyhteistyötä.

Turun yliopisto on avannut seuraavat tehtävät teema-alueella:

• Julkisoikeuden professori/apulaisprofessori (tenure track)
  • Molekyylipatologian apulaisprofessori (tenure track)
  • Soveltavan digitaalisen paikkatietotutkimuksen apulaisprofessori (tenure track)
  • Tietojärjestelmätieteen apulaisprofessori (tenure track)

Tarkemmat tiedot tehtävistä sekä hakuohjeet ja -ajat löytyvät osoitteesta www.utu.fi/tyopaikat.

‒ Digitalisaatio on luonut uusia tutkimuksellisia mahdollisuuksia ja avannut tutkimukselle uusia kysymyksiä ratkottavaksi. Se muuttaa myös oppimisen asemaa työelämässä sekä talouden rakennetta. Nyt avatut tehtävät ovat tärkeitä tutkimusalueen vahvistamisessa, sanoo yrittäjyyden professori Anne Kovalainen Turun yliopistosta.

Turun yliopiston tutkimuksellisiin vahvuuksiin perustuen tutkimus alueella on poikkitieteellistä. Se yhdistää muun muassa oikeustiedettä, kauppatieteitä, tulevaisuudentutkimusta, digitaalisiin aineistoihin perustuvaa lääketiedettä sekä paikkatietotutkimusta.

Teema-alue tarjoaa tutkijoille verkostoitumismahdollisuuksia digitaalisuuden alueella sekä mahdollisuuden tiivistää yhteistyötä kansallisesti ja kansainvälisesti muiden yliopistojen, tutkimuslaitosten, yritysmaailman ja viranomaisten kanssa.

>> www.digitalfutures.fi

TS