Turun yliopiston professoriluennot tarjoavat jokaiselle jotakin – yhteensä 16 uutta professoria esittäytyy 11.3.

09.03.2020

Turun yliopiston professoriluennot järjestetään ensimmäistä kertaa niin, että yleisö voi halutessaan osallistua useampaan luentokokonaisuuteen illan aikana. Kaikille avoimissa tilaisuuksissa eri aloille nimitetyt uudet professorit kertovat tieteenalastaan ja tutkimuksestaan.

Tervetuloa kuuntelemaan Turun yliopiston uusien professorien professoriluentoja! Turun yliopisto on uudistanut professoriluentoja niin, että jatkossa uusia professoreita juhlistetaan kaikkien tiedekuntien yhteisillä professoriluennoilla kaksi kertaa vuodessa.

Kevään 2020 luento pidetään keskiviikkona 11.3. Yhteensä 16 uutta professoria esiintyy neljässä salissa.  Jokainen luento kestää 15 minuuttia. Luentojen välillä on muutaman minuutin tauko, jonka aikana yleisö voi halutessaan vaihtaa luentosalia.

Professoriluennot ovat kaikille avoimia eikä niihin tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tilaisuuden päätteeksi kello 18 Agoran aulassa kuullaan vielä professorien esittely ja rehtori Jukka Kolan tervehdys.

Kaikki professoriluennot nauhoitetaan ja niitä voi myöhemmin kuunnella podcastina Turun yliopiston professoriluennot-sarjassa.

Luennoilla esittäytyvät

• Anna Sivula (kulttuuriperinnön tutkimus)
  • Jaakko Järvi (tietotekniikka)
  • Ulla Hytti (yrittäjyys)
  • Lauri Nummenmaa (lääketieteellinen kuvantaminen ja mallintaminen)
  • Sari Stenholm (kansanterveystiede ja epidemiologia)
  • Leena Salminen (hoitotiede, terveyspedagogiikka)
  • Laura Elo (laskennallinen lääketiede)
  • Maija Itälä-Remes (kliininen hematologia)
  • Inkeri Ruokonen (varhaiskasvatuksen pedagogiikka)
  • Janne Lepola (kasvatustiede, kasvatuspsykologia)
  • Niina Junttila (kasvatustiede, kasvatuspsykologia)
  • Minna Hannula-Sormunen (kasvatustiede, varhaisten matemaattisten taitojen kehitys ja sitä tukevat digitaaliset oppimisympäristöt)
  • Riku Santala (työelämäprofessori, Turun kauppakorkeakoulu)
  • Teemu Birkstedt (työelämäprofessori, Turun kauppakorkeakoulu)
  • Niko Myller (työelämäprofessori, tulevaisuuden teknologioiden laitos)
  • Janne Lahtiranta (työelämäprofessori, terveysteknologia)

Professoriluennot järjestetään keskiviikkona 11.3. klo 16.30 Yliopistonmäellä Natura- ja Agora-rakennuksissa.

> Tutustu tarkemmin luentojen aiheisiin ja luentoaikatauluun

Luotu 09.03.2020 | Muokattu 01.10.2020