Turun yliopiston tutkijakoulun palkalliset tohtorikoulutettavan paikat tulevat hakuun syyskuussa

15.08.2018

Turun yliopistossa on haettavana 3.–21.9.2018 lähes viisikymmentä 1.1.2019 alkaen täytettävää tohtorikoulutettavan määräaikaista tehtävää. Kyseessä on jo kuudes vuosi, kun kaikki 16 tohtoriohjelmaa avaavat haun samanaikaisesti.

​Turun yliopistossa tohtorikoulutusta koordinoi Turun yliopiston tutkijakoulu. Se koostuu 16 tohtoriohjelmasta, jotka kattavat Turun yliopiston edustamat tieteenalat. Kaikki Turun yliopistossa tohtoritutkintoaan suorittavat kuuluvat johonkin tohtoriohjelmaan.

Tohtorikoulutettavan tehtäviin haetaan tohtoriohjelmien kautta, ja niitä voivat tavoitella sekä nykyiset tohtorikoulutettavat että vasta syyskuussa opiskeluoikeutta hakevat. Tohtorikoulutettavat palkataan kokopäiväisen väitöskirjatutkimuksen tekemiseen. Tavoitteena on, että tohtorin tutkinto suoritetaan neljän vuoden aikana.

Kokonaisuudessaan Turun yliopiston tutkijakoulu rahoittaa lähes 200 tohtorikoulutettavaa vuosittain. Valitut tohtorikoulutettavat työskentelevät osana monialaista tutkimusyliopistoa, joka tarjoaa laadukasta koulutusta. Viime vuosina Turun yliopistossa on panostettu erityisesti väitöskirjatyön ohjaukseen ja sen tukemiseen sekä tohtorikoulutuksen elinkaaren digitalisointiin.

Hakuilmoitus julkaistaan 3.9. tutkijakoulun www-sivuilla.

JV

Luotu 15.08.2018 | Muokattu 15.08.2018