Turun Yliopistosäätiöltä apurahoja oikeustieteellisen tiedekunnan tutkijoille

18.05.2022

Turun Yliopistosäätiö myönsi apurahoja yhteensä 1 110 851 euroa Turun yliopiston väitöskirjatutkijoille, tutkijoille ja tutkimusryhmille. Apurahat myönnettiin Liedon Vanhalinnassa pidetyssä Snellmanin päivän juhlassa 12.5.2022.

Väitöskirja-apurahoja Turun Yliopistosäätiö myönsi yhteensä 68 kappaletta (778 482 euroa). Oikeustieteellisen tiedekunnan tutkijoista apurahan saivat:

• OTM Juho Aalto väitöskirjatutkimukselleen ”Oikeudellisen ajattelun kaksijakoisuuden haastaminen uusmaterialismin näkökulmasta sukupuolten ja seksuaalisuuden konteksteissa”.
  • FM Tuomas Jussila väitöskirjatutkimukselleen ”Kunta ja käräjäsali – Oikeudellinen pääoma Ilmajoen käräjäkunnassa n. 1860–1890”.
  • OTM Maryna Manteghi väitöskirjatutkimukselleen ”EU:n tekstin ja tiedon louhinnan sääntelyn tasapainottaminen tekoälyn aikakaudella”.

OTT Mia Korpiolalle Turun Yliopistosäätiö myönsi matka-apurahan kesäkuun lopussa Lissabonissa pidettävään konferenssiin 6th Biennal Conference of the European Society of Comparative Legal History: Professions and Methods in Comparative Legal History. Mia Korpiola on ESCLH:n hallituksen jäsen ja pitää konferenssissa alustuksen.

Oikeustieteelliselle tiedekunnalle Turun Yliopistosäätiö myönsi Ilmari Katajan rahaston apurahan väitöskirjatutkijoiden kansainvälisten konferenssimatkojen ja tutkimusvierailujen tukemiseen.

Luotu 18.05.2022 | Muokattu 18.05.2022