Tutustu Itä-Aasian historiaan ja nykypäivään – suomenkielisen oppikirjan uudistettu painos nyt myynnissä e-kirjana!

05.10.2020

LOHIKÄÄRME, TIIKERI JA KRYSANTEEMI – Johdatus Itä-Aasian yhteiskuntiin

Kirjoittajat: Silja Keva (toim.), Annamari Konttinen, Kristian Kurki, Lauri Paltemaa ja Sungju Park-Kang

Lohikäärme, tiikeri ja krysanteemi tarjoaa johdatuksen Kiinan, Etelä-Korean, Pohjois-Korean ja Japanin historiaan ja näiden tämän hetken polttavimpiin yhteiskunnallisiin ja taloudellisiin haasteisiin. Kirjassa käsitellään mm. nopeasti ikääntyvän väestön vaikutuksia Japaniin, Kiinan politiikan ja hallinnon erityispiirteitä, ja Koreoiden tilannetta. Lisäksi kirjassa valotetaan tämän yhden maailman dynaamisimman alueen keskinäisen yhteistyön ongelmakohtia, joita historialliset jännitteet edelleen vaikeuttavat.

Kirja sopii kaikille kansainvälisistä aiheista ja Itä-Aasiasta kiinnostuneille ja Itä-Aasian opintoja aloittaville opiskelijoille.

Kirjoittajat toimivat tutkijoina ja opettajina Turun yliopiston Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskuksessa, joka on Suomen ainoa Itä-Aasian nyky-yhteiskuntia yhteiskuntatieteellisestä näkökulmasta tutkiva akateeminen yksikkö.

Kirja on jo myynnissä e-kirjana Turun yliopiston UTUShopissa 10€ hintaan.

Turun yliopiston UTUShopissa on myös myynnissä painettu teos 15€ hintaan.

Lohikäärme, tiikeri ja krysanteemi -kirjan kansi

Luotu 05.10.2020 | Muokattu 06.10.2020