Uutuuskirja kielitieteellinen avaus digitaalisen vuorovaikutuksen tutkimukseen

10.12.2014

Kuinka tunteita ilmaistaan blogeissa? Miten kulttuurienvälisyys ilmenee podcasteissa? Tällaisiin ja muihin mielenkiintoisiin kysymyksiin vastaa artikkelikokoelma Kieli verkossa. Näkökulmia digitaaliseen vuorovaikutukseen.

​Kieli verkossa on ensimmäinen kielentutkimuksen näkökulmasta suomeksi kirjoitettu katsaus digitaaliseen vuorovaikutukseen. Teoksessa tarkastellaan erilaisia digitaalisia tekstilajeja, kuten blogeja, verkkokeskusteluja ja tekstiviestejä. Siinä esitellään myös tietokonevälitteisen viestinnän sanastoa.

Artikkelikokoelman julkaisee Suomalaisen Kirjallisuuden Seura ja sen ovat toimittaneet Turun yliopistosta suomen kielen professori Marja-Liisa Helasvuo ja ranskan kielen professori Marjut Johansson sekä Helsingin yliopiston englannin kielen professori Sanna-Kaisa Tanskanen.

Turun yliopiston Kieli- ja käännöstieteiden laitoksen Rosetta 1 -luentosalissa järjestettiin keskiviikkona 10.12. Kieli verkossa -kirjan julkistamistilaisuus. Teos on suunnattu tutkijoille ja opiskelijoille, viestinnän ammattilaisille tai opetuskäyttöön.

HK

Luotu 10.12.2014 | Muokattu 29.07.2021