Varattavat vierailuajat kirjaston tiloihin

14.04.2021

Turun yliopiston kirjasto avaa rajoitetusti kirjastotilat yliopiston opiskelijoiden ja henkilökunnan käyttöön ma 19.4.2021 alkaen. Kirjastoissa on mahdollista selata kokoelmia sekä käyttää laitteita ja opiskelutiloja varaamalla vierailuaika etukäteen sähköpostitse. Kirjaston tiloissa on noudatettava yliopiston koronaohjeissa kuvattuja suojatoimia, mukaan lukien kasvosuojuksia ja 2 metrin suojaetäisyyttä.

Varaukset noudetaan edelleen noutopisteiltä

Kirjoja ja lehtiä voi lainata ja palauttaa normaalisti kirjastoissa, mutta varaukset noudetaan edelleen Feeniks-kirjaston noutopisteeltä tai Opettajankoulutuslaitoksen kirjaston noutopisteeltä Raumalta.

Kirjaston henkilökunta neuvoo tarvittaessa ongelmatilanteissa paikan päällä, mutta kaikki muu neuvonta ja asiakaspalvelu tapahtuu sähköpostitse, puhelimitse tai chatin kautta.

Turun kampusalueen kirjastot

Turun kampusalueen kirjastot ovat käytettävissä arkisin vuoropäivinä klo 12-16

• maanantaisin Teutorin kirjasto
  • tiistaisin Educariumin kirjasto
  • keskiviikkoisin Feeniks-kirjasto
  • torstaisin Kauppakorkeakoulun kirjasto
  • perjantaisin Calonian ja Quantumin kirjastot

Vierailuaika kirjastoon varataan sähköpostitse osoitteesta kirjasto@utu.fi ja enimmäisaika varaukselle on 2 peräkkäistä tuntia/asiakas/päivä.  Sinulla voi olla kerrallaan voimassa kaksi varausta, varauksia voi tehdä kahden viikon aikajakson sisällä.

Calonian, Educariumin, Kauppakorkeakoulun ja Quantumin kirjastoihin otetaan kerralla korkeintaan 9 asiakasta. Feeniks-kirjastoon otetaan kerralla korkeintaan 5 asiakasta tiloissa työskentelevän kirjastohenkilökunnan takia.

• Teutorin asiakasmäärään vaikuttaa myös HKT-arkiston toiminta.
  • Muina arkipäivinä Feeniksistä on edelleen mahdollista varata lukupaikka vain kirjastossa käytettävän aineiston käyttöä varten ja poikkeustapauksissa myös keskiviikkoisin.

Opettajankoulutuslaitoksen kirjasto Raumalla

Opettajankoulutuslaitoksen kirjasto Raumalla on käytettävissä maanantaisin ja torstaisin klo 12-16.

Vierailuaika kirjastoon varataan sähköpostitse osoitteesta kirjasto@utu.fi ja enimmäisaika varaukselle on 2 h/asiakas/päivä. Sinulla voi olla kerrallaan voimassa kaksi varausta, varauksia voi tehdä kahden viikon aikajakson sisällä.

Kirjastoon otetaan kerralla korkeintaan 5 asiakasta. Kirjoja ja lehtiä voi lainata ja palauttaa normaalisti kirjastossa, mutta varaukset noudetaan edelleen noutopisteeltä.

Varausohjeet

1. Lähetä varauspyyntö osoitteeseen kirjasto@utu.fi ja kerro mihin kirjastoon haluat varata ajan, minä päivänä, mihin kellonaikaan ja miten pitkäksi aikaa (max 2 h/asiakas/päivä). Varausajat alkavat tasatunnein. Sinulla voi olla voimassa korkeintaan kaksi varausta kerrallaan.
  2. Kerro, oletko tulossa käyttämään aineistoja (lainaaminen, aineistojen tutkiminen) vai opiskelutiloja (ryhmätyöskentely, lukeminen, muu työskentely)
  3. Ilmoita myös, jos haluat käyttää UTUPub-päätettä, Kauppakorkeakoulun kirjaston Eikon-päätettä tai Teutorin ja Feeniks-kirjaston Kavi- tai Vera-päätteitä tai Feeniks-kirjaston mikrofilminlukulaitteita.
  4. Jokaisen kirjaston tiloihin tulevan nimi ja utu-tunnus on ilmoitettava varausta tehdessä.
  5. Saat sähköpostiin vahvistusviestin, kun varauksesi on käsitelty.

Asiointiohjeet

• Tule kirjastolle täsmällisesti varausaikasi alkaessa ja muista ottaa mukaan henkilöllisyystodistus ja kasvomaski tai visiiri.
  • Pääset sisään rakennukseen yliopiston sähköisellä kulkulätkällä. Kirjaston henkilökunta tarkistaa henkilöllisyytesi ja päästää sinut sisään.
  • Muista säilyttää turvavälit sekä odottaessasi että kirjaston tiloissa ja käytä kasvomaskia koko ajan. Kirjastossa on tarjolla käsidesiä ja desinfiointiaineita käyttämiesi pintojen pyyhkimiseen.
  • Kirjastoissa ei oteta vastaan maksuja.
  • Älä tule kampukselle, jos sinulla on vilustumisoireita.
Luotu 14.04.2021 | Muokattu 16.04.2021