Vielä kuukausi aikaa osallistua opiskelijoille suunnattuun kirjoituskilpailuun arki-innovaatioista! Pääpalkintona 3.000 euroa.

04.03.2014

​Everyday Innovations of the Future -opiskelijakilpailun osallistumisaikaa on jäljellä vielä noin kuukausi, 1.4.2014 saakka!

Kilpailun tavoitteena on löytää arki-innovaatioita, jotka vastaavat tulevaisuuden haasteisiin tai helpottavat niitä. Kilpailuun voivat osallistua opiskelijat tai opiskelijaryhmät ammatillisista oppilaitoksista, ammattikorkeakouluista ja korkeakouluista.

Palkintosumma on 3.000 euroa. Kilpailu liittyy Messukeskuksen ja Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen järjestämiin Future Infinite- ja Future Infinite Academic -konferensseihin, jotka pidetään 11.-13.6. Wanhassa Satamassa, Helsingissä. Voittajat pääsevät esittelemään työnsä konferenssissa. Myös toiselle ja kolmannelle sijalle yltäneet saavat liput konferenssiin.

Arki-innovaatiot voivat liittyä esimerkiksi näihin haasteisiin:

• ympäristön saastuminen ja ilmaston muutos
  • väestön ikääntyminen
  • yksinäisyys
  • nuorisotyöttömyys
  • mielenterveysongelmien kasvu
  • kulttuurierojen aiheuttamat väärinkäsitykset
  • köyhyys
  • raaka-aineiden hupeneminen
  • puhtaan veden riittävyys
  • naisten asema
  • kyberrikollisuus

Kilpailutyöt voivat olla uusien innovaatioiden konsepteja, kuvia tai prototyyppejä. Ne voidaan esittää esimerkiksi postereina, prototyyppeinä tai videoina (max. 5 min). Työ suositellaan tehtäväksi englannin kielellä tai siihen tulee liittää englanninkielinen tiivistelmä. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota innovatiivisuuteen, ongelmanratkaisuun, herättävyyteen, visuaaliseen kiinnostavuuteen ja tulevaisuusotteeseen.

Työt tulee lähettää viimeistään 1.4. postissa tai sähköpostilla osoitteella:
Messukeskus, Reija Könönen
PL 21

tai reija.kononen@messukeskus.com.

Raati valitsee voittajan toukokuun aikana.
Luotu 04.03.2014 | Muokattu 16.07.2021